Totaal vergeten tot ik weer een foto zag van Mammatus... De terugblik naar mijn vakantie in Mindelheim. Aangezien het zo armoedig krot was waar ik verbleef MindeRheim.
Het verhaaltje. Het hoofdoel van het verblijf in die regio was nog een keer de inzet van de Baureihe 218 dieselloc op de foto te zetten, en dus zal ik ook als kleine verhaallijn die locs erbij betrekken.
We beginnen in Stetten. Het was prachtig weer en 35 graden toen vanuit het niets gerommel hoorbaar was.
Datum 4/8/2013
De bui trok helaas net aan me voorbij maar bracht wel wat wind met zich mee en dus ook regen.
Na een succesvolle treinspotdag in de regio met volop zon en hitte en dus mooie foto's als afsluiter van de dag deze prachtige foto kunnen maken.
Datum 5/8/2013 plaats ook nu weer Stetten.
Op 6 augustus 2013 leek het weer wederom prachtig te worden maar wel kans op onweer. Op naar Stetten voor een herkansing met mooi zonlicht op de locs. Tsjaaaa daar dacht moeder natuur anders over en besloot dit te geven:
Me maat zei tegen mij laten we hier weggaan want de bui komt eraan. Ik besloot te blijven waar we stonden. Ivm Hagelwaarschuwing. En dat was voor de stormchaser in mij helaas de foute keuze want we liepen de bui mis maar hadden wel weer mooie foto's van de 218 435.
Tevreden ging het richting de supermarkt en terug naar de 'woning' voor een bakkie en een gebakkie, om vervolgens weer naar het stationsgebied van Mindelheim te gaan. Echter had moeder natuur weer ff een ander idee en bracht een prachtig onweer over ons hoofd met de eerste mammatus van de dag. (2e bui van de dag)
Daarna toch maar naar het station want de bui leek ff af te zwakken ook volgens de radar.
En in het gebied bij het station aangekomen werd de lucht donkerder en onstabiel. Warmte was drukkend afijn de locs van de EuroCity naar Lindau - Zurich kwamen met 100 km/h door het gebied geraced. Dit gebeurde met beginnende mammatusjes. Eerst moest overgens nog de RegionalBahn binnen komen en die werdt met de dreigende wolkenmassa eventjes goed op de foto gezet.
Vervolgens de EuroCity
En toen ging kwam de stilte een indrukwekkende stilte voor de storm en ik stond te genieten van hoe de mammatus wolken zich ontwikkelde.
Effe een stukje rijden en opzoek naar een Veld voor 'Tornado Allgau' Feeling
Genieten was het! Als klapper op de vuurpijl nog 2 video's van het weertype!
Eerst ff het genot van een beetje relaxen met Onweer.
En de Mammatus wolken.
*ook met een paar foto's die hier te zien zijn*
Kort na het maken van de mammatuswolken ging het met een lege maag huiswaards want we dachten we hebben het gehad. Effe eten en tsjaaa Moeder natuur had volgens mij zin in een Tripple ? Want ik keek naar buiten en achter Mindelheim zat een beetje noodweer. Ook nu weer met kans op grote hagel. Wat deed ik ik pakte me auto en ging voor de bui langs onder een viaduct staan (Dat mag daar in Duitsland ivm parkeerzone voor het geval dat je pech hebt. Daar ontstond toen deze video ook nog eventjes.
Dat was de terugblik veel plezier met de foto's en video's! Ik hoop dat het niet teveel is ivm de verveling die dan ontstaat maar tis beter dan niks.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7