Komen nu ook gewoon voor, kijk maar terug naar het onweer van 07april van dit jaar!
NEERSLAG:
Buien (trogpassage). De linkeruitgang van een langstrekkende jet-streak kan hier ook nog een bijdrage aan leveren. Dit levert in ieder geval veel schering op (effectief nog steeds in de orde grootte van 30-60 kn, afhankelijk of de buien vanaf de grond ontstaan of niet) en dat bij SB Capewaardes tot zo'n 400-700. Multicel organisatie is waarschijnlijk, mogelijk ook Squall line in de trog. Ook single cells zijn niet uitgesloten. Vannacht onder de trekrug op de meeste plaatsen droog, in de zaterdagochtend van het westen uit (mot)regen, modellen redelijk op een lijn en suggereren potentiële onstabiliteit op het koufront gedeelte van het occluderende systeem. Dan zeker ook kans op onweer, bevestigt door Indecs (60-80% op >1 ontl) en in de Harmonie onweer prognoses.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 9 mei 2014, 20:02 uur, door Ries
Ja inderdaad ik las het net. Maar het is voor mij te lang geleden dat ik een shelfcloud heb gezien, tot vandaag dan
| Gewijzigd: 9 mei 2014, 20:28 uur, door Debbieke
Ja dat wel weer. Maar wel een mooie regenboog nu!
| Gewijzigd: 9 mei 2014, 20:29 uur, door Debbieke
Hoe moet je een afbeelding invoegen
| Gewijzigd: 9 mei 2014, 20:40 uur, door pluto 1998
aantal supercell's : 0
aantal buienlijnen : 0
aantal MCS : 2
aantal single cell/Multi cell : 8
Update: Wederom een donkere lucht in aantocht met weerlicht en wat gerommel, het word nu wel een onweersrijke avond haha.. waren het eerst alleen maar regenbuien, nu al paar donderbuien achter elkaar
inmiddels al vrij regelmatig een ontlading, gaat goed zo:D | Gewijzigd: 9 mei 2014, 21:39 uur, door Kevintje
A level 1 was issued for E-France, Belgium, the Netherlands, Luxembourg, NW Switzerland and parts of Germany mainly for severe wind gusts, an isolated large hail risk and an isolated tornado event.
Bron: Estofex | Gewijzigd: 9 mei 2014, 23:09 uur, door Ries
De grens was vandaag gesloten, echt opvallen hoe het tot op de grens kwam, maar niet er over
Morgen weer nieuwe kansen, is toch fantastisch deze periode, het is nog niet eens zomer