Nou ja, 't is maar waar je woont, maar opvallend is de nadruk op het west, dat normaal gesproken tot later in het jaar moet wachten, zie overigens ook een aantal ontladingen zeg maar waar ik woon en waar ik eigenlijk helemaal niks van heb mee gekregen. En ook al dat neerslagkaartje van gisteren (zie mijn eerdere post), zou ik toch een mm of 7 of 8 gehad moeten hebben. Dat was me toch wel opgevallen zou ik denken.
Ben ik zonder het in de gaten te hebben verhuisd of is er iets mis met de calibratie of positionering van de meters?
BEWOLKING:
Bij het koufront SC, ten zuiden ervan ontstaat er wat Cu/SC. Boven zee bij het koufront ST/mist. Boven Duitsland in het koufront wat middelbare onstabiliteit, zien we actueel ontwikkelen. Dit komt in de middag vanuit het oosten het land binnen. Kans op embedded CB. Ontwikkeling van CB vanaf de grond in ons land niet mogelijk. Vanaf eind van de middag trekken CB?s, die boven Duitsland ontstaan het oosten van het land binnen en trekken in NW-richting. Alle modellen laten dit zien. De buien in Duitsland ontstaan bij ongeveer 22 graden C. Het nachtelijk windmaximum zorgt er voor dat ze in de avond kunnen voortleven. Basis dan boven de inversie, toppen tot FL300-370, hoe noordoostelijker, hoe hoger de toppen. Capewaardes bij ons 400-700 J/kg in het noordoosten, boven Duitsland hoger. Windschering boven de inversie tot maximaal 20 kt. Multicells zijn dus mogelijk. Harmonie komt met aantal ontladingen tussen 40 en 80 per min. Afgelopen dagen onderschatte Harmonie de ontladingen met een factor 2 ongeveer. Kouwkansen voor vanmiddag 60 %, indecs vergelijkbaar. Ook deze hebben de afgelopen dagen onderschat. Komende nacht in het noordoosten mogelijk wat ST. Zowel Harmonie als Hirlam komen met een signaal.
Bron: knmi | Gewijzigd: 26 april 2014, 12:19 uur, door Tatanka
denk dat we als we n paar uur verder zijn, er meer onstaat!
Waarschuwingen hier gelden pas vanaf 15:00-16:00 dus ben benieuwd wat er in Duitsland gaat gebeuren :O
Ik kom op Skype! P.s onze regio heeft toch geen waarschuwingen? | Gewijzigd: 26 april 2014, 12:22 uur, door dani290