Die kakt helemaal in. Onweer is er al bijna helemaal uit. Volgd hem ook al een tijdje. Denk dat het over is met de pret
Als de regen maar komt!!!
Dan hoef ik de plantjes in ieder geval geen water te geven
1e locatie was 12 km van Turnhout , hier prachtige bloemkolen gezien en enkele donders.
Helaas was het te licht om de bliksem te pakken met de camera.
Hierna toch richting eindhoven gereden ( leende) om de belgische cellen te onderscheppen in de schemering, echter kakte deze helemaal in.
wel een aantal CG,s gezien en mooie bloemkolen echter de rest was regen ppffffffffffff.
Maar goed seizoen is nog vroeg en onze 1e chase 3 jan 2014 was de beste tot nu toe.
Gelukkig voor de mensen uit zwolle, Nijmegen en die kanten op was het daar wel lekker al 2 dagen.
Maar goed morgen weer kansen dus we zien wel.
Grtz Ruud
level3stormchasers
Dit was dus om 20:45 vanavond, nog nooit zo geschrokken :p
Einde filmpje de inslag (2:05) Volgens mij druk jij uit schrik je camera uit hahahahahahah
| Gewijzigd: 24 april 2014, 22:49 uur, door Sanwa
Inderdaad ja, niet verwacht dat de donder zo snel na de bliksem kwam.
En waarschijnlijk weer het scherm aan geraakt van m'n telefoon waardoor de opname stopte
De bliksem scheerde echt, was een heel appart geluid, en natuurlijk klonk het als een zware vuurwerkbom
https://www.youtube.com/watch?v=oLPRvAzx85Q
Krijg nu toch stiekem de hoop dat we hier in Arnhem toch nog ff wat meekregen :O
Ik help het je hopen, maar als ik kijk naar eerdere keren dat dit gebeurde, zakt de bui bij de grens weer in.. Maar ik laat me graag verassen!
Morgen is de aangevoerde lucht enkele graden warmer met een Tmax rond 22° maar de omega-waarden vallen tegen en zijn zelfs negatief. De voorwaardelijke onstabiliteit is met zo'n 1000-1500 J/kg wat hoger dan vandaag.
De stroming op 850 hPa lijkt sterk genoeg om de kansen op wateroverlast te beperken, zeker op vrijdag wanneer de 850 hPa wind aantrekt tot zo'n 20 kts.
Door de afwezigheid van al te veel shear zal het onweer niet enorm georganiseerd zijn. Niettemin kunnen de toppen vooral morgen tot zo'n 9km reiken, voldoende voor lokaal flink wat gebliksem en hevige stortregens. Hagel van betekenis en rukwinden boven 80 km/h met schade tot gevolg lijken weinig waarschijnlijk.
BRON Severe Weather Outlook BeNeLux
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/41484/tijdelijke-chat-ruimte-onweer-online/