Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Morgen nog maar een keer?????
edit - naar het oosten/noordoosten nog zeer donkere luchten,dat gaan we hier dus net mislopen.. | Gewijzigd: 24 april 2014, 19:42 uur, door erik
ik verwacht veel onweer in belgie maar de shear zou laag zijn maar dat was vandaag ook het geval en toch vond ik veel buien er "gesheard" uitzien,soms zelfs wat supercelachtig,volgens mij kan dat morgen ook gebeuren zeker met dat mesolow(dat levert vaak verassingen op)
geen trigger,de vore die er vandaag ligt lost op,natuurlijjk is een plaatselijk onweer daar wel mogelijk,zeker op hoger gelegen plaatsen(veluwe),belgie heeft grotere kansen door dat mesolow(klein uitdiepend lagedrukgebiedje) en daarmee samenhangend een convergentie lijn,achter lagedrukgebiedeje komt de wind uit west,ervoor uit zuidoos=botsing met stijgebewegingen tot gevolg en dus kans op onweersbuien
Verder vraag ik om de discussie omtrent morgen even op een laag pitje te houden..er is onweer genoeg in Benelux @ the moment dit is heel storend voor andere leden. Vanavond kom ik nog met een update hierover mvg Tatanka
| Gewijzigd: 24 april 2014, 19:50 uur, door Tatanka
Vanuit Leuven ook goed te zien maar lijkt niet echt te bewegen. zuidelijker is er nog hoop.
Al een paar donderslagen in te verte gehoord | Gewijzigd: 24 april 2014, 19:51 uur, door Frietkot Louis