Heino: 1418 k/j Li 4.6
Hoogeveen: 1257 k/j Li -4
Marknesse: 1229 K/j Li -4
vandaag, 12:12 uur
Markb
Zal me niks verbazen als ergens in het oosten de 1500 J/Kg gehaald gaat worden en misschien wel een LIfted richting de -4. Hier is tevens de 20 graden ook bijna behaald, hopelijk vandaag ook een mooie bui voor mij . Ben benieuwd!
Goed gezien Markb je bent er bijna | Gewijzigd: 24 april 2014, 16:31 uur, door Tatanka
Afgepen 5 minuten 3 inslagen in het water op paar honderd meter afstand, ongelooflijk wat een knallen. Rasechte deurentrillers, je nekharen gaan overeind staan. Werkelijk wtf, zelden zoveel nabije inslagen meegemaakt.
dat bedoel ik Maar hier rommelt het nu een beetje, dan zou jij dan toch ook snel moeten horen denk ik? Son is hier niet ver vandaan.
dat bedoel ik Maar hier rommelt het nu een beetje, dan zou jij dan toch ook snel moeten horen denk ik? Son is hier niet ver vandaan.
Klopt! Hoe is het daar bij de Kattenmeppers?
regenachtig, helaas geen gerommel meer gehoord...
EDIT: jaaaa toch wel weer rommels, hardere dit keer!!!!
| Gewijzigd: 24 april 2014, 16:52 uur, door doppie
Dat is hier ook een beetje t probleem, t wil maar niet losbarsten
Licht Onweer: 1
Matig Onweer: 3
Zwaar Onweer: 0
Citaat van Tatanka (16 minuten geleden) Goed gezien Markb je bent er bijna8)
Haha ja, de LIfted heb ik al goed, Heino zelfs -4,6 dat had ik nooit verwacht. CAPE bij Heino nog 100 J/Kg omhoog en dan heb ik die ook goed . Zou mooi wezen als daar in de buurt ook nog ff een bui ontstaat en dan clustert met die nu boven mij hangt .
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Ik denk dat je niet moet rekenen op die buien. Er staat zo weinig wind dat de buien zich maar langzaam verplaatsen. Na een uur of 8/9 doven buien sowieso uit, door de dagelijkse gang, en wellicht al wel eerder.
Vanuit België komt er genoeg deze kant op kijken of het de oversteek op de grens ook overleeft, maar de indexen van Gilze-Rijen en Eindhoven lijken er best goed uit te zien voor zover ik dat kan begrijpen haha (de uitleg helpt me hier goed bij hoor )