Ziet er wel heeeeel erg smakelijk uit, beetje te mooi om waar te zijn of aannemelijke voorspelling van Hirlam?
Ziet er wel heeeeel erg smakelijk uit, beetje te mooi om waar te zijn of aannemelijke voorspelling van Hirlam?
Zou best kunnen kloppen hoor, aangezien ze voor hier 0 mm intekenen
Even zonder gekheid, het kan echt wel kloppen hoor, alleen wat mensen nog wel eens vergeten is dat je die kaart niet té letterlijk moet nemen. Sommigen worden teleurgesteld als er op die 24 uurs radar wel een bui boven hun hoofd was ingetekend en dat dat dan uiteindelijk niet gebeurt. Het lijkt mij voor zich te spreken dat ze niet weten waar precies de buien ontstaan.
De 24uurs voorspelling van buienradar.nl is de run die het Harmonie model maakt: http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/harmonie/?tau=2&element=pcp
:
Zowel vandaag als morgen hebben we te maken met buien die vooral op dagelijkse gang ontstaan en dan bovendien een voorkeur hebben voor een positie in en rondom een vore. Hierdoor zien we iedere keer detailverschillen tussen de verschillende modellen v.w.b. de positionering van de buien.
Maar 100% zeker weten doen we het nooit (vandaag ook gemist door het onweerslijntje)
Ik kijk vooral uit naar vrijdag als ik Wetterzentrale mag geloven
*plaatje*
Cape en lifted zijn lekker inderdaad, maar neerslag wordt nauwelijks berekend door GFS, en dat is toch ook handig om naar te kijken
Maar 100% zeker weten doen we het nooit (vandaag ook gemist door het onweerslijntje)
Het is leuk om vooruit te kijken en dat is ook goed alleen zitten er nog redelijk wat verschillen in de neerslag. Ik richt me eerst op morgen
Edit: Hoogkarspel was me voor
| Gewijzigd: 23 april 2014, 22:21 uur, door Tatanka
Het is leuk om vooruit te kijken en dat is ook goed alleen zitten er nog redelijk wat verschillen in de neerslag. Ik richt me eerst op morgen
Edit: Hoogkarspel was me voor
Goeie tip, bedankt! (Ben nog enigsinds lerende... )
| Gewijzigd: 23 april 2014, 22:50 uur, door Patrickbrg
Goede update weer Tatanka! Mooi om te zien dat ook de schering een stuk beter is als vandaag samen met de onstabiliteit kan dat morgen wel eens voor mooie buien kunnen zorgen. Hieronder nog een kaart van de 0-1 km schering en de STP, geen extreme waardes van beide maar het is toch wat.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Weet niet waar jij dat dan leest. Maar er staat gewoon dat het meer dan 20 graden wordt en dat later op de dag de warmte afgestraft wordt met onweersbuien. Dus gewoon hetzelfde als vandaag. En mischien op meerdere plaatsen onweer
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/wateroverlast-assen-na-hoosbui
flink los gegaan daar zo te zien