prachtige torentjes die omhoog schieten. daar kan je ook van genieten als je geen bui over je heen krijgt.
Dit was ik aan het doen in Zeewolde....helaas zit ik inmiddel op het werk ;( Erg vervelend als je met dit weertype niet met je maatje in de auto kan duiken om erachteraan te gaan....Dus volg zoveel mogelijk online en wacht de foto's af.
prachtige torentjes die omhoog schieten. daar kan je ook van genieten als je geen bui over je heen krijgt.
Waarom gaat het aan beide kanten er langs....
MODELBEOORDELING:
Qua grootschalige synoptische ontwikkelingen zijn de modellen consistent. De positionering van de vores/convergentielijnen in onze omgeving lopen in de modellen en in de achtereenvolgende runs soms wat uiteen. Dit maakt regionalisering van de buien lastig, zeker op wat langere termijn vooruit. Er zit dan ook verschillen in de berekende convectieve neerslag. Ruwweg geven alle modellen aan dat de vore vanmiddag vooral noord van de Bilt activeert. Vannacht passeert een zwakke trog (terug te vinden de PVA patronen), wat mogelijk de trigger is voor de buien later vannacht.
Ooh.. Dat kan vanavond nog spannend worden voor het zuiden van het land wellicht
De indexcijfers geven aan dat er flink onweer kan komen, maar nog wel een flinke trigger nodig heeft... (Als ze al eens klaar zijn met de meting, alles staat al een uur op -999 bij mij...).
Duimen dus
Dat zag ik ook al! Prachtige bloemkolen overal. Ben benieuwd!
Waarom gaat het aan beide kanten er langs....
MODELBEOORDELING:
Qua grootschalige synoptische ontwikkelingen zijn de modellen consistent. De positionering van de vores/convergentielijnen in onze omgeving lopen in de modellen en in de achtereenvolgende runs soms wat uiteen. Dit maakt regionalisering van de buien lastig, zeker op wat langere termijn vooruit. Er zit dan ook verschillen in de berekende convectieve neerslag. Ruwweg geven alle modellen aan dat de vore vanmiddag vooral noord van de Bilt activeert. Vannacht passeert een zwakke trog (terug te vinden de PVA patronen), wat mogelijk de trigger is voor de buien later vannacht.
Dat ie een heel helder verhaal, thnx! !