Regen volgde er kort achterna.
Ik hoorde net ook zachtjes een rommel, helaas geen flits waarschijnlijk zit ik daarvoor te ver uit de buurt. Ik zie de bui van de zijkant, hoe verder naar het oosten kijkend hoe donkerder die wordt.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Zoals Tatanka vanmorgen al hier heel duidelijk heeft uitgelegd, is het gebied omvangrijk.
En hopelijk volledig ten overvloedde:
Code geel is een voorwaarschuwing. Dus opmerkingen over onterecht alarm etc etc worden verwijderd. Het is geen weeralarm!
Ik niet
Hahahaha, Hoogkarspel heeft altijd pech hè? Ik woon ook in Hoogkarspel
Hahahaha, Hoogkarspel heeft altijd pech hè? Ik woon ook in Hoogkarspel
Ah, gezellig!
Ik heb serieus het idee dat Hoogkarspel de allerslechtste plek van Nederland is wat betreft onweer. Ik kijk wel eens in het onweerarchief van het KNMI, maar om veel ontladingen te vinden in Hoogkarspel moet ik wel heel ver terug. 5 december en 19 augustus vorig jaar heeft het hier voor het laatst geonweerd, maar toen kwamen we niet verder dan 4 hoorbare en zichtbare ontladingen. 2004, meen ik, was een leuk jaar hier! Tegenwoordig lijkt het wel alsof alles wordt opgeslokt door het IJsselmeer. Ook nu was er ten zuiden van het Markermeer, bij Hilversum, een bui ontstaan. Direct toen deze het water op trok was deze echter alweer zo goed als verdwenen.
Ik heb serieus het idee dat Hoogkarspel de allerslechtste plek van Nederland is wat betreft onweer. Ik kijk wel eens in het onweerarchief van het KNMI, maar om veel ontladingen te vinden in Hoogkarspel moet ik wel heel ver terug. 5 december en 19 augustus vorig jaar heeft het hier voor het laatst geonweerd, maar toen kwamen we niet verder dan 4 hoorbare en zichtbare ontladingen. 2004, meen ik, was een leuk jaar hier! Tegenwoordig lijkt het wel alsof alles wordt opgeslokt door het IJsselmeer. Ook nu was er ten zuiden van het Markermeer, bij Hilversum, een bui ontstaan. Direct toen deze het water op trok was deze echter alweer zo goed als verdwenen.
En nu ook weer trekken de buien op ongeveer 50 km. voorbij. Jammer. Zullen we via persoonlijke berichten contact houden?
Inmiddels al code geel voor onweer in: Gelderland, Noord-Holland, Waddeneilanden, Drenthe, Friesland, Groningen,Overijssel en Flevoland.
Ik vraag me af wanneer het KNMI komt met een gladheidswaarschuwing voor N-H. | Gewijzigd: 23 april 2014, 15:03 uur, door Benniegek
Het trekt alleen maar weg, als wij hier in arnhem wat willen hebben moet het toch vanuit het zuiden komen
Ja....lol
Chat: http://www.onweer-online.nl/chat/
Actueel de bliksemoverzicht
| Gewijzigd: 23 april 2014, 15:14 uur, door Tatanka