800 k/j inmiddels Eelde drenhte krijg afb niet | Gewijzigd: 22 april 2014, 13:27 uur, door Tatanka
NEERSLAG:
Zowel vandaag als morgen een dagelijkse gang in de vorm van buien, vanmiddag vooral in de noordelijke helft van het land, woensdag in een groot deel van het land. Bij de buien is een kleine kans op onweer en hagel. Met een CAPE van 400-800 J/kg en een schering van maximaal 20 kn lijkt single cel de meest waarschijnlijke convectiemodus. Mogelijk dat het zuidwesten van het land vanavond nog te maken krijgt met buienrestanten van de tweede vore die vanuit Frankrijk nadert. Morgen op de volgende vore opnieuw buien, Cape is dan wat hoger, 700-1000 J/kg over het midden van het land. Schering nog steeds rond 20 kn, dus nog steeds single cel, mogelijk multicel.
Bron: KNMI
Eelde al richting de 1100... ziet er prima uit! *vingertjes gekruist*
Hoi Tim, maar waarom geeft de Lifted geen lagere waade aan dan? | Gewijzigd: 22 april 2014, 13:45 uur, door Rangerguy
Hoi Tim, maar waarom geeft de Lifted geen lagere waade aan dan? Zou je je vraag iets beter kunnen toelichten wat wil je precies weten over de lifted je zou het ook kunnen vragen in de chat >> http://www.onweer-online.nl/chat/
Edit denk je vraag al te kunnen beantwoorden : Lifted word gewoon berekent op deze schaal Ranger guy.
Lifted Index
> 0 Onweer niet waarschijnlijk
0 - -3 Onweer mogelijk, wel is een sterke trigger nodig
-3 - -5 Kans op onweer zeer aannemelijk
-5 - -7 Zwaar onweer aannemelijk
-7 - -9 Zeer zwaar onweer
Maar het is in combinatie met de gehele grafiek hoe meer naar rood alles des te groter de kans
| Gewijzigd: 22 april 2014, 14:02 uur, door Tatanka
Hoi Tim, maar waarom geeft de Lifted geen lagere waade aan dan? Zou je je vraag iets beter kunnen toelichten wat wil je precies weten over de lifted je zou het ook kunnen vragen in de chat >> http://www.onweer-online.nl/chat/
Edit denk je vraag al te kunnen beantwoorden : Lifted word gewoon berekent op deze schaal Ranger guy.
Lifted Index
> 0 Onweer niet waarschijnlijk
0 - -3 Onweer mogelijk, wel is een sterke trigger nodig
-3 - -5 Kans op onweer zeer aannemelijk
-5 - -7 Zwaar onweer aannemelijk
-7 - -9 Zeer zwaar onweer
Maar het is in combinatie met de gehele grafiek hoe meer naar rood alles des te groter de kans
Maar wat ik dus niet snap is dat de TT heel hoog is, de Boyden ook heel hoog en dat de Lifted dan niet heel laag is en dan KANS op onweer is terwijl de beide eerder gemoemde TT Boyden een hele hoge kans op onweer geven.... Ik zou dan de Lifted ook lager dan -7 verwachten...
| Gewijzigd: 22 april 2014, 16:36 uur, door Sanwa
Vandaar dat je een hoge TT en Boyden kan hebben terwijl de LI relatief hoog blijft. | Gewijzigd: 22 april 2014, 14:35 uur, door Tim van der Veen
Er zit veel dynamiek in de lucht, dus deze bui zal niet de laatste zijn. | Gewijzigd: 22 april 2014, 14:39 uur, door cvandijk
edit: FLITS!! BOEM!!
Ik trek mijn eerste zin gelijk terug. :p
Krijg ik even direct op m'n sodemieter zeg, pfffffff.... | Gewijzigd: 22 april 2014, 15:55 uur, door stef-c
Ondanks dat er geen waarschuwing is uitgegeven hoop ik ook dat we wat mee kunnen krijgen,je weet t maar nooit.