Een jonge moeder greep haar pasgeboren baby en bracht hun beide net op tijd in veiligheid voordat het huis verdween in een enorm zinkgat. Anastasia Tatarnikov, 28, dacht dat ze op de vlucht sloeg voor een aardbeving. Maar volgens de autoriteiten is het enorme zinkgat ontstaan door de mijnwerkzaamheden in de stad Ridder in het oosten van Kazachstan. In totaal lopen 120 huizen risico en zijn er 480 mensen geëvacueerd. Meerdere huizen zijn verdwenen in het gat.
Mw Tatarnikova vertelt: "Ik was tv aan het kijken toen deze begon te flikkeren. De lampen begonnen te zwaaien. Ik deed de voordeur open en zag een enorm gat ontstaan in de grond. Ik rende terug het huis in en greep mijn zoon Kiril uit zijn wieg en rende weg door de achterdeur. Een paar seconde later was mijn huis verdwenen in het gat. Ik kan nog steeds niet geloven, dat ik alles verloren heb. Alles.. ook de officiële papieren zoals mijn paspoort en het geboortecertificaat van mijn zoon..al zijn speelgoed en kleertjes... alles is weg." De lokale autoriteiten zouden helpen met het vinden van onderdak en spulletjes. Maar tot nu toe is er nog niets gebeurd.
Tot nu toe hebben de managers van Kazzinca mijnbouw, die de nabijgelegen mijnen beheert, geen enkel commentaar gegeven. Het lijkt erop, dat het gat zich heeft gestabiliseerd. Het gat is 70 meter breed en heeft een diepte van 30 meter.
© onweer-online
Bron: Daily mail