Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Vanmiddag buien, soms ook geclusterd. Bij de buien komt af en toe korrelhagel voor en soms ook een klap onweer. Met de aanwezige schering in met name de onderste niveaus, tot ca. FL150. Dit is voornamelijk snelheidsschering, effectief 20-30 kn, dit levert i.h.a. single cells op, met lokaal nog een multi-cell. Het lijkt erop dat na passage van de trog de buiigheid sterk afneemt. In de avond nog wel zeer lokaal mogelijk nog een bui onder invloed van de linker uitgang van de jet streak. Morgen boven zee op het WF wat lichte regen, mogelijk dat het noordoosten van het land hier nog wat van mee krijgt, modellen geven hier een zwak signaal voor.
Bron: Knmi
Je moet jezelf niet teveel willen herhalen en als ik nog voorzichtiger wordt krijg ik weer "negatieveling"te horen
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/40252/onweerskansen-6-8-april-2014/420629/#message420638
Citaat van Ikke Maar goed, de eerst kans van het jaar is in mijn ervaring eigenlijk altijd wel de kans die om het zo maar eens te zeggen "overwaait". Opvalled is echter dat we de eerste kansen van het jaar al gehad hebben... Goed, dat was een ongefindeerde opemerking maar die vliegen er wel meer voorbij.
Citaat van alweer ikke Helaas is echter net zo te vroeg om te zeggen dat we echt wat gaan krijgen. We hebben vaker gezien dat "buien die nog moeten ontstaan" helemala niet ontstaan of niks voor stellen of zelfs oplossen voor ze hier zijn. Of pas voorbij ons ontstaan. De kansen zijn nog allemaal aanwezig, zowel kansen dat we leuke dingen mee gaan maken als de kans dat het wel overwaait. Ik dnek dat er wel wat komt maar dat gemiddeld gebomen de meetse O-O'ersrs na afloop iets zullen zeggen tussen "het viel wel mee"en "het was aardig". Een enkeling zal spektakel melden en wat meer zullen zeggen dat ze niks gemerkt hebbenwas een reactie op:
Citaat van Citaat van Citaat van bassmachine, maandag 7 april 2014, 15:07 uur En voor degene die nu de moet al opgeven en de radars ook nu al aan het kijken zijn...... De buien komen pas vanaf 18:00u Alles wat nu op de radar zit heeft niks met het weeralarm te maken. Alles moet nog gaan ontstaan. Het is nu nog te vroeg om te roepen dat er niks komt of of ik nog wat krijgt. Afwachten mensen. Er komt echt onweer aan vanavond.
Citaat van Citaat van Tatanka, dinsdag 8 april 2014, 12:51 uur ..is het overigens altijd niet >>hier wel daar/niet er vissen altijd mensen naast de boot. ook met de beste kansen. Nee hoor, gisteren was het toch echt "Hier niet Daar wel"