Voor de rest een bak water! Is mijn auto gelijk weer schoon..
Volgende keer beter, de zomer moet nog komen mensen
| Gewijzigd: 8 april 2014, 02:24 uur, door Floris-Jan
MODELBEOORDELING:
Synoptisch gezien zijn er geen grote verschillen te bespeuren. In de convectieve signalen zien we dezelfde patronen terugkomen. Wat opvalt is dat Harmonie ook vanavond nog enkele buien berekent en Hirlam00 nu ook. Lijkt te koppelen aan enige forcering door PVA gekoppeld aan een kleine jet streak (vooral over het ZW/Z). Wat verder opvalt is dat Harmonie op deze laatstgenoemde buien nog hele forse windstoten berekent van 40-45 boven zee en op de kust en lokaal 35-40 boven land. Wel hele hoge waarden van rond 45 kn, die niet kunnen worden verklaard door de downdraft t.g.v. de vallende neerslag (intensiteit is niet zo groot meer).
NEERSLAG:
Nabij het tweede front regen, mogelijk nog een enkele verscholen bui. Achter het front geleidelijk enkele "losse" buien, op de trog plaatselijk geclusterd en boven land vanochtend tevens oplevend door dagelijkse gang. Met de aanwezige schering in met name de onderste niveaus i.h.a. single cells, met zeer lokaal nog een multi-cell. Het lijkt erop dat na passage van de trog de buiigheid sterk afneemt. In de avond nog wel zeer lokaal mogelijk nog een bui onder invloed van de langstrekkende jet streak. Woensdag alleen boven zee op het WF wat lichte regen, boven land droog.
Bron: Knmi
Ook de ontlading van 10:50 deze morgen is op de kaart ten oosten van mij ingetekend terwijl ik hem ten zuid-westen van me hoorde