Morgen wordt er wederom regen verwacht tijdens de Sprintcup van Nascar op de Texas Motorspeedway waarmee nu duidelijk wordt dat moeder natuur absoluut geen fan is van Nascar. Vorig weekend moest de Truckseries een dag later starten door overvloedige regen. Plaatselijke weermannen geven 30 % kans dat de Sprintcuprace op tijd zal beginnen. In de regen zullen ze nooit rijden maar het grootste probleem zijn de banden want door het sterk afkoelen vd baan kan men niet de juiste bandenspanning kiezen wat hieronder Kurt Busch al overkwam tijdens de vrije training gisteren waar zijn band explodeerde. Als het sterk afkoeld zal de organisatie een z.g. competition Yellow uitgeven tussen de 25 en 50 ronden wat ze een uur voor de wedstrijd aangeven zodat de teams de banden kunnen controleren en zich aankunnen passen aan de situatie.
Crash Kurt Bush
Thomas Green
Nascar heeft een nieuw systeem doorontwikkeld waarmee men de baan snel droog kan maken na de regen de door de organistaie zelf ontwikkelde AirtTitan.
Nascar
Mensen in Europa snappen niet dat men in de regen niet rijdt...nou het antwoord is heel makkelijk...het is en blijft een topsport op snelheid wat je alleen bereikt als het droog is... Op een superspeedway´s worden en snelheden gehaald tussen de 200 en 218 Mph ( 340-350 km/u ). Hoe hard dat is zie je hieronder in het beste voorbeeld.
Peixes Peixinhis
bron; TBSnews
@Onweer-Online
@Onweer-Online
bron:NOAA/Nascar
Als we dan toch niet rijden dan......
Foxsports | Gewijzigd: 19 juni 2017, 13:42 uur, door Joyce.s