Na 6 jaar lang onder tafels en dekens te schuilen is het dan eindelijk over. Ik heb 2 jaar lang om de week geproken met een kinderpsycholoog en met haar heb ik afspraken gemaakt. Langzaam aan ben ik filmpjes over onweer gaan kijken en als het dan hier een keer onweerde mocht ik mams wakker maken om met me te kijken naar het natuurgeweld. Nu is het meer een fascinatie dan een angst en ik wil ook jullie bedanken. Jullie hebben mij gesteund en allerlei tips gegeven. Heel erg bedankt!
Myrthe
Veel plezier met genieten van het onweer alvast, voor deze zomer en de rest van je leven:)
Echt goed dat je je angst op heb weten te zetten!
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Je bent een top moeder dat je hiervoor hebt ingezet!!
Groetjes,
Tierama (moeder van een 11 jarige zoon, die angsten hadt, omdat zijn moeder bijna dood ging. Lang leven de therapeuten!)
P.S. onweer is een prachtige natuurverschijnsel, maakt je klein, maar respectvol voor de natuur. | Gewijzigd: 4 april 2014, 20:39 uur, door tierama
Je bent een top moeder dat je hiervoor hebt ingezet!!
Groetjes,
Tierama (moeder van een 11 jarige zoon, die angsten hadt, omdat zijn moeder bijna dood ging. Lang leven de therapeuten!)
P.S. onweer is een prachtige natuurverschijnsel, maakt je klein, maar respectvol voor de natuur.
Hoi Tierama,
Alle angsten hebben een reden, volgens mij bestaat er geen "onnodige angst" Ik was bijvoorbeeld bang omdat er een bliksem insloeg in een boom, 10 meter naast mij in op een speelveldje. Ik was net 6, en had geen idee hoe gevaarlijk het was om op een open gebied te staan. Het was die dag 36 graden geweest en ik had een hele donkere paarse lucht aan zien komen. Mijn ouder buurmeisje wist wel wat er aan de hand was en heeft memtoen naar huis gedragen omdat ik niet meer durfde te bewegen, van de schrik. Ik was in shock en heb 3 nachten niet geslapen. En ik weet het nog alsof het gisteren was.
Het was een traumatische ervaring...
En het was niet mijn dochter (zou raar zijn, ben pas twaalf), dit gebeurde mij...
Maar het is ook geweldig dat uw zoon hierdoorheen is gesleept door zijn moeder en zijn therapeut, en het is geweldig dat u er nog steeds bent!
Myrthe
En oh ja, wat leuk dat u ook in Bodegraven woont! | Gewijzigd: 4 april 2014, 21:56 uur, door Myrthe van de Veen
Sorry dacht dat je moeder dit hadt geschreven.
Gek dat toen ik jou leeftijd was, de zelfde ervaring heb gehad en juist daardoor een enorme fasinatisch heb ontwikkenld voor onweer.
Ik ben blij voor je dat je op deze leeftijd zo'n angst heb overwonnen.
Grappig inderdaad dat we allebij in Bodegraven wonen.
Veel succes!!
Groetjes,
Trieneke