Ik zag dit op weg van het dorpje 's-gravenpolder naar Goes.
Mijns inziens is het een waterhoos boven de oosterschelde......
Ik stond ongeveer bij de stip met de richting naar de pijl.
Er komen hier vaker windhozen voor maar nog nooit gezien. En jammergenoeg had ik natuurlijk mijn mobiele fototoestel bij me en niet de spiegen, bummer.
Heeft er iemand wel een goeie foto van kunnen schieten ? | Gewijzigd: 23 maart 2014, 19:25 uur, door mrijkhals
Denk dat dit wel een goed voorbeeld is van wat je hebt gezien, uitwaaierende valstrepen.
Bij deze zijn de contouren ook goed zichtbaar
Denk dat dit wel een goed voorbeeld is van wat je hebt gezien, uitwaaierende valstrepen.
Bij deze zijn de contouren ook goed zichtbaar
Nope,..... de onderkant liep terug naar rechts in een soort van S vorm.
Ook hoe verder naar beneden hoe meer waziger het er omheen was.
Balen dat het op die foto's niet goed te zien is........
zoiets als dit,... (ff jouw foto ge fotosjopt)
| Gewijzigd: 23 maart 2014, 21:46 uur, door mrijkhals
Vooral gelet op de wolkenbasis (vrij hoog) en de nauwelijks imposante updraft van oorspronkelijke convectieve wolk erboven. Deze laatste is benodigd (dus eigenlijk het vrijkomen van CAPE in de onderste 1-2km) om een al enigszins roterende luchtkolom in de verticaal te kunnen stretchen; een van de basis beginselen van hozen van het spouttype.
Virga kan, afhankelijk van de windschering in de onderste 3-4 kilomters, bijzondere (S- of C-) vormen aannemen.
Ondanks dat de omstandigheden gisteren vrij aardig waren voor de ontwikkeling spouts vermoed ik dus toch virga.
Vooral gelet op de wolkenbasis (vrij hoog) en de nauwelijks imposante updraft van oorspronkelijke convectieve wolk erboven. Deze laatste is benodigd (dus eigenlijk het vrijkomen van CAPE in de onderste 1-2km) om een al enigszins roterende luchtkolom in de verticaal te kunnen stretchen; een van de basis beginselen van hozen van het spouttype.
Virga kan, afhankelijk van de windschering in de onderste 3-4 kilomters, bijzondere (S- of C-) vormen aannemen.
Ondanks dat de omstandigheden gisteren vrij aardig waren voor de ontwikkeling spouts vermoed ik dus toch virga.Ik snap wat je bedoeld maar het was boven de oosterschelde, daar komt het vaker voor terwijl je het niet verwacht. En gezien de "s" vorm, dat heb ik nooit gezien bij een Virga.