"West-Europa ligt onder een rug van een planetaire golf met een grote amplitude. Halverwege deze week dringen storing geleidelijk verder het continent op. Aan het einde van de week breekt de planetaire golf waardoor de stroming veel minder begint te meanderen en op onze breedte komt te liggen. Lagedrukinvloeden nemen dan toe.
Modelbeoordeling en onzekerheden
Aanvankelijk is er vrij weinig onzekerheid en ook de overgang naar een zonale stroming zit nu duidelijk in het ensemble. Pas na volgend weekend wordt de onzekerheid groter. Zowel warme oplossingen (hoog ten noorden of ten oosten van ons land) of koudere oplossingen (hoog boven de Britse eilanden) komen dan voor in het ensemble. Wel komen de koudere oplossingen langzaam in de meerderheid. Synoptisch gezien is het palet dan gevarieerd, maar extreme oplossingen komen niet of nauwelijks voor (één enkel member komt met een randstoring met veel wind op +288).
Samenvatting meerdaagse-periode:
Droog en temperaturen ruim boven normaal. In de tweede helft van komende week nemen neerslagkansen en bewolking toe en dalen de maxima.
Samenvatting EPS-periode:
Aanvankelijk grote kans (70-80%) op neerslag en temperaturen rond normaal. Later kleinere (40-50%) neerslagkansen en maxima die dalen naar waardes iets onder normaal."
De maximumtemperaturen voor komende week! Alle dagen rond 20°C en eerste neerslagsignaal van betekenis pas op het einde van de week.
| Gewijzigd: 30 maart 2014, 09:00 uur, door Bart Standaert
weeral???
zo zonnig was het hier gisteren niet vond ik
Stond zo in de verwachtingen. In de meeste verwachtingen stond dat er hoge bewolking aanwezig zou zijn.
Stond zo in de verwachtingen. In de meeste verwachtingen stond dat er hoge bewolking aanwezig zou zijn.
nja we zien wel
warm wordt het wel waarschijnlijk
Dan heb jy geluk Want degene die dan thuis zijn, en paasvakantie hebben moeten het doen met temps tussen 10 en 15 gr.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Dan heb jy geluk Want degene die dan thuis zijn, en paasvakantie hebben moeten het doen met temps tussen 10 en 15 gr. Da's wel erg op de LT. Maar de paasvakantie heeft met vakantiespreiding te maken, dus niemand is zeker en met een (school-)vakantie van 2 weken denk ik dat niemand twee weken lang hetzelfde weer zal hebben.
Ja weet dat het nogal een flauwe reactie is maar is toch weer toeval dat het net voor de vakantie er zo slecht uit ziet... Alhoewel ik liever nu mooi weer heb dan gewoon geen mooi weer Hoop inderdaad dat het geen 2 weken gaat regenen met temps die de 15 niet halen, want dan gaan we er op achteruit ipv vooruit, en dat zou de natuur ook een beetje de verwarring geven dus hoop dat het rustig verandert, het weer, en dat we geen té grote verschillen hebben zoals we al vaak hadden in de afgelopen jaren (De ene dag -10 en dan weer 5 gr. overdag of de ene dag 35 gr. en dan weer net geen 24 a 25 gr. )
ISO: 1600
Diafragama: 4.5
Sluiterstijd: 30 sec
Brandpuntafstand: 19mm
Ik dacht wat is mijn scherm van de computer vies, maar het zijn sterren hahaha! Jammer dat het niet bewolkingsvrij is, dan was het nog warmer geweest door de zon.
Forum ligt er inderdaad verlaten bij. Op naar de nieuwe kansen.
Morgen ook weer lente zacht, met in Limburg kans op een lokale 23 graden.