Volgens mij omdat de vochtigge lucht sneller afkoeld. | Gewijzigd: 24 maart 2014, 22:38 uur, door jan v donkersgoed
De komende tijd wordt het iedergeval weer zeer zonnig en warm lenteweer met volgende week temperaturen tot 20+?
alleen morgen nog een dagje dat iets minder fraai is.
Ik sprak vanmiddag met Reinier van den Berg, en hij denkt dat we een zeer fraaie Aprilmaand voor de boeg hebben
met stabiel lenteweer.. maar blijft natuurlijk koffiedik
En EC komt oo in de buurt van de 20, ongebruikelijk hoog voor EC in deze tijd van het jaar... Dat zag er kort gelden nog kouder uit. het patroon an de winter herhaalt zich, de kou stelt steeds uit en wie weet verdwiijnt van de kaarten. Om maar eens een vaste O-O winterspreuk te gebruiken "van uistel komt afstel"??.
(Alleen de afgelopen winter hoorde ik hem niet zo vaak, en dat was uitgerekend de winter dat het wel uit kwam.)
µ Dat is wat vroeg zeker om te zeggen
Wel wordt het vanaf morgen superleuk weer, gemiddeld 18-19 graden en in de kempen 20-21. Maar zoals we al konden zien een goeie week geleden, kan dat natuurlijk steeds iets warmer uitpakken. Volgens het KMI zal dit weer duren alvast tot en met donderdag.
µ Dat is wat vroeg zeker om te zeggen
Wel wordt het vanaf morgen superleuk weer, gemiddeld 18-19 graden en in de kempen 20-21. Maar zoals we al konden zien een goeie week geleden, kan dat natuurlijk steeds iets warmer uitpakken. Volgens het KMI zal dit weer duren alvast tot en met donderdag.
En het voorjaar durft de voorbije jaren wel eens wat extremen te kennen. Om maar 2 voorbeelden te hebben: lente 2013 die extreem koud was met sneeuw en vorst. Lente 2007: zeer warme april! (dacht zelfs tot 28°)
En het voorjaar durft de voorbije jaren wel eens wat extremen te kennen. Om maar 2 voorbeelden te hebben: lente 2013 die extreem koud was met sneeuw en vorst. Lente 2007: zeer warme april! (dacht zelfs tot 28°)dat zijn wel weer meteen de extreemste van de extremen:) maar toe nu toe is 2014 bijna gelijk verlopen als 2007,toen hadden we een behoorlijk warme winter/lente
alleen viel toen te zomer weer in het water...