Het is vandaag 1 maart. De meteorologische lente is begonnen. Na een winter met een identiteitscrisis beginnen we met frisse moed aan een nieuw jaargetijde. Het opstellen van de verwachting laat ik aan onze weerman Bart Standaert over.
Wel alvast een aantal verwachtingen van het IRIC (International Research INstitute for Climate and Society) als opwarmertje
| Gewijzigd: 27 februari 2017, 10:40 uur, door Joyce.s
De pluim ziet er ook best leuk uit, de temp loopt eind van de week op tot 10 graden, en soms net wat meer. Veel regen wordt er niet verwacht, dus eigenlijk gewoon lenteachtig weer en iets hogere temperaturen dan normaal.
| Gewijzigd: 1 maart 2014, 10:44 uur, door Ries
De natuur doet zijn best,nu het weer nog een beetje meewerken,ook de vijver zie er een stuk beter uit dan vorrigjaar deze tijd.
Koi niet in winterslaap gegaan.de vijverplanten zijn nog niet zo hoog geweest al..
Eindelijk laten wij de 3 winterloze maanden achter ons.ook al kan maart april nog voor verassingen zorgen!!
Hoop hetzelf niet, want ik en anderen NIET winterliefhebbers zitten er niet op te wachten..ach ja het geklaag was niet van de lucht afgelopen maanden.
maar ja..je slaat wel meer een seizoen over dacht ik zo en de stookkosten liggen ook veel lager en goed voor de knip...het heb toch wel wat die mislukte afgelopen 3 maanden.dus op naar de lente!!!!!!! ik zie al verwoede watervogels in de weer op de maas.die al aan gezinsuitbreiding denken.ook de duiven zijn elkaar het hof aan maken...kom maar op lente!!!!!(en misschien wordt het ook nog een top onweersjaar)wij hebben nog wat in te halen hier..
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1