Misschien is dat ook juist het onduidelijke op het forum. De indeling en benamingen van topics.
Maar ok, ik snap je. Bedankt voor je antwoorden. (duim)
| Gewijzigd: 4 augustus 2014, 14:54 uur, door Marga
Maar ok, ik snap je. Bedankt voor je antwoorden. (duim)
Nou zo onduidelijk is dit niet zijn er kansen op lange termijn worden die hier besproken..is er daadwerkelijk een verhoogde kans komt er terzijnertijd een topic. Voor die datum...dagen etc
Je gaat toch geen anderhalf week van te voren een onweerskans zetten.
Mischien weten de mods hier een antwoord op
| Gewijzigd: 4 augustus 2014, 14:55 uur, door Marga
Op onweer-online proberen we niet mee te gaan in de media hype, die soms rond het onweer ontstaat. De beroemde uitspraak: Onweer des doods zullen wij ook niet in de mond nemen. Er wordt gedegen gekeken naar de weersituatie. Let wel. We zijn allemaal amateurs en we doen dit voor onze hobby. Dus als er soms in jullie ogen "te laat" een topic wordt geopend, kan het ook zo zijn, dat we simpelweg met andere dingen bezig waren dan onweer-online.
In feite geef ik hetzelfde antwoord als Tatanka.
Het pruttelt daar nu idd een beetje met wat onweer, verwacht er echter niet teveel van,de omstandigheden zijn er niet goed genoeg voor
ondertussen wel een dreigende lucht:
| Gewijzigd: 5 augustus 2014, 09:24 uur, door Marga
Het ontstaat en groeit ook precies aan hier en verplaatst zich bijna niet.
zware regen, hagel, onweer. lekker hoor
zelfs een windhoosje in wording boven westwoud (bron Jan Visser)
| Gewijzigd: 5 augustus 2014, 16:57 uur, door richard
Misschien in het noorden en oosten. Kan daar nog goed opwarmen maar de kansen zijn klein.
Deze namiddag is het zwaarbewolkt met af en toe wat regen of buien. Die buien kunnen tijdelijk intenser worden en vooral in het westen plaatselijk gepaard gaan met een donderslag.
| Gewijzigd: 6 augustus 2014, 14:52 uur, door thunder999
Op de weg naar huis, zag ik nog wel deze mooie jongen richting N-N/O
mooie Aambeeld btw | Gewijzigd: 6 augustus 2014, 18:37 uur, door Marga
Plaats het nog even voor je de KNMI guidance:
NEERSLAG:
Voor vanavond en vannacht zien we in INDECS de hoogste onweerskans langs de kust, mogelijk speelt het warme zeewater hier al een rol. Morgen overdag geven zowel INDECS als Harmonie onweerskansen, deze lijken mij gezien de grote onstabiliteitsdiepte realistisch. CAPE zit dat rond de 1000 J/kg en de schering bedraagt 5-10 kn, convectiemodus: single cell.
Dus de kans zit er in
Plaats het nog even voor je de KNMI guidance:
Ah oke dat had ik over het hoofd gezien,bedankt.
Nu maar afwachten,ben met een paar donders al tevreden.