Ik denk dat we moeten wachten op de volgende warme periode met het waarschijnlijk daaropvolgende onweer
Voor vandaag kunnen de berichten gewoon hier gezet worden, zoals we altijd doen | Gewijzigd: 25 mei 2014, 11:19 uur, door Sanwa
*Droomkaartjes*
Dit zouden kaartjes moeten zijn die je kan bestellen en waar je zeker van bent dat je ze krijgt Als de dynamische kant van die dag dan helemaal mee zit en er vlot buien kunnen gevormd worden kan het natuurlijk wel extreem gevaarlijk worden. Maar iig leuk om op te volgen. Weer een jaar met een hoop kansen, word het gewaar bij mij hier ook na 3 jaar zowat niets van onweer gehad te hebben (buiten een aantal treffers hier natuurlijk)
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
http://www.buienradar.nl/bliksem
http://www.buienradar.nl/bliksem
nee niet gehoord
De weermodellen van vorige maand lieten al weten dat we een natte en hete zomer krijgen met meer onweer. De laatste kaart (ook al is het ver weg) laat ook al zien dat we nu boven de 2500 Jk/g schieten. Ik denk dat we veel meer van deze kaarten te zien krijgen in de zomer.
Edit Sanwa: plaatjes uit citaat verwijderd | Gewijzigd: 26 mei 2014, 09:59 uur, door Sanwa
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Hier eerst nog wat minder Lt kansen dus das ook al weer plezier richting de groteren. kansen zijn niet altijd uitgekomen ckers niet van de verwachte woe o.a lokaal dus wel. de kans in het noord-oosten eergister pakte goed uit met een mooie buienlijn.
Nog steeds Lt weer op een maandag btw 2 juni is volgende Target
| Gewijzigd: 26 mei 2014, 01:08 uur, door Tatanka
*Droomkaartjes*
Dit zouden kaartjes moeten zijn die je kan bestellen en waar je zeker van bent dat je ze krijgt Als de dynamische kant van die dag dan helemaal mee zit en er vlot buien kunnen gevormd worden kan het natuurlijk wel extreem gevaarlijk worden. Maar iig leuk om op te volgen. Weer een jaar met een hoop kansen, word het gewaar bij mij hier ook na 3 jaar zowat niets van onweer gehad te hebben (buiten een aantal treffers hier natuurlijk)
Dat zou mooi zijn, ja. Dan bestel ik ook meteen ff een neerslagbom erbij zodat het niet kan missen dat het flink gaat onweren. Ook nog een goede dynamische kant erbij en het is feest . Zit hier ook al op 9 onweersdagen, daarvan is wel de helft met 1 klap maar.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Buiten een klein onweerskansje voor het noorden van NL is er niets? Of wil je iets anders bedoelen?
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1