Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Vorige week hadden we hier ook onweer: qua intesiviteit was dat groter. Maar toen waren er geen inslagen.
Vandaag lijkt dat er meer bliksems naar de grond zijn (CG) dan tussen de wolken. Weet er iemand wat daar de oorzaak voor kan zijn? | Gewijzigd: 14 mei 2014, 13:50 uur, door Sa'ke
Vorige week hadden we hier ook onweer: qua intesiviteit was dat groter. Maar toen waren er geen inslagen.
Vandaag lijkt dat er meer bliksems naar de grond zijn (CG) dan tussen de wolken. Weet er iemand wat daar de oorzaak voor kan zijn?
Ik heb geen idee,maar wat mij wel opvalt is dat najaars onweersbuien altijd wel wat agressiever zijn kwa knal en ook vaker wolk/grond ontlading hebben.
Heb het een paar keer meegemaakt ergens in het najaar dat letterlijk elke flits een gigantische knal gaf,terwijl bij zomers onweer veel flitsen te zien zijn maar het met de donder meevalt(niet altijd natuurlijk).Dat is mijn ervaring dan he
| Gewijzigd: 14 mei 2014, 18:04 uur, door bliksemdenhaag
Maandag een dag om in de gaten te houden ....hoge onstabilteit ook dynamisch met genoeg power om onweersbuien over het midden van benelux te pompen ...Potentieeel leuk maar het is nog even wachten wat de modellen hirlam en harmonie gaan doen. Vanavond meer hierover als de modellen binnen zijn.
| Gewijzigd: 24 mei 2014, 15:43 uur, door Tatanka
Maandag een dag om in de gaten te houden ....hoge onstabilteit ook dynamisch met genoeg power om onweersbuien over het midden van benelux te pompen ...Potentieeel leuk maar het is nog even wachten wat de modellen hirlam en harmonie gaan doen. Vanavond meer hierover als de modellen binnen zijn.
Wat zijn de kansen voor Noord-Nederland
even ter opfrissing, wat was er toen ook al weer?
Een gigantisch onweer dat vooral over westelijk Nederland trok,in totaal waren er iets van 75.000 bliksem waarnemingen die avond/nacht.
Hier lees je er meer over.
http://www.knmi.nl/cms/content/56729/hele_land_last_van_onweerscomplexen
even ter opfrissing, wat was er toen ook al weer?Nou vooruit dan maar omdat ik hem zelf ook wil boven de radarbeelden en onder mijn filmpje....wel een beetje slechte zaak dat je dit moet vragen was het onweer der onweren althans voor mij. en groot deel benelux
Mathias9956
Tatanka onweeronline | Gewijzigd: 24 mei 2014, 16:47 uur, door Tatanka
even ter opfrissing, wat was er toen ook al weer?Nou vooruit dan maar omdat ik hem zelf ook wil boven de radarbeelden en onder mijn filmpje....wel een beetje slechte zaak dat je dit moet vragen was het onweer der onweren althans voor mij. en groot deel benelux.
Als het hetzelfde wordt als toen, heb ik hoop voor Friesland
| Gewijzigd: 24 mei 2014, 18:51 uur, door Lako
| Gewijzigd: 24 mei 2014, 18:02 uur, door Tatanka
ik teken ervoor
heb weer hoop op onweer in centrum België