Kijk eens beter naar de kaart info kijken de kaart is van 1971 tot 2000 er is een hoop veranderd in 14 jaar
http://www.knmi.nl/cms/viewimage.jsp?number=23763
| Gewijzigd: 9 februari 2014, 15:21 uur, door Debbieke
http://www.knmi.nl/cms/viewimage.jsp?number=23763
Wat dan als ik vragen mag?
Wat Koen al aangeeft dat die plekken er donders slecht bijlagen de afgelopen jaren hoeveel frustraties hebben wij al niet langs zien komen 3 jaar minstens ..uit regio antwerpen zeeland ik heb weerrrr geen onweer.....het overigens ook de gene zijn die winters schreeuwen om 1 natte sneeuwvlok.meteoorlogisch gezien zou dit wel intressant zijn om uit te zoeken waarom die plekken minder krijgen als de kaart doet aangeven die...maar om daarvoor terug te gaan heb ik te weinig tijd voor...mensen zijn heel erg veranderd minder snel tevreden...lopen met gedachten rond dat als het 4 jaar raak is het de 5e jaar ook wel zo zou zijn blablabla......WEER IS WEER mischien tijd voor een nieuwe kaart 2000 tm 2014.
Oww en wil weten waar koen zijn info vandaan heeft kijk eens naar de vele teleurstellings in zomerse onweerstopics van die regio..
PS: Geen negatieve kant richting die regios maar ze hebben veel pech
Oww en wil weten waar koen zijn info vandaag heeft kijk eens naar de vele teleurstellings in zomerse onweerstopics van die regio..
PS: Geen negatieve kant richting die regios maar ze hebben veel pech
Met jou antwoord kan ik helaas weinig.. Enkel gebasseerd op een aantal klagers.
Hier nog even over je sneeuw verhaal
2010
2013 januari
2013 maart
En dan nog maar een onweerskaart van 2010:
Jammer dat zeeland vaak in een slecht daglicht wordt gezet..
| Gewijzigd: 9 februari 2014, 15:30 uur, door Stefanv
Hier nog even over je sneeuw verhaal
2010
2013 januari
2013 maart En dan nog maar een onweerskaart van 2010:
Jammer dat zeeland vaak in een slecht daglicht wordt gezet..
nou absoluut niet integendeel.je pakt weer successen eruit waarop teveel geteerd word..+weer een 4jaar oude onweers kaart overigens van 1 jaar ook nog
| Gewijzigd: 9 februari 2014, 16:12 uur, door Debbieke
| Gewijzigd: 20 februari 2014, 18:51 uur, door Marga
Super stormpie dankjewel!
We kunnen dus wel stellen dat zeeland niet onderdoet voor andere delen in Nederland.
In het noord-oosten hebben ze wel reden tot klagen...
| Gewijzigd: 20 februari 2014, 18:52 uur, door Marga
Het gaat erom dat jij zei dat er de afgelopen 14 jaar veel veranderd is..
En zeg zelf.. in 2013 heeft niemand echt veel onweer gehad
Het gaat erom dat jij zei dat er de afgelopen 14 jaar veel veranderd is..
En zeg zelf.. in 2013 heeft niemand echt veel onweer gehad voldoende genoeg gehad om te teren tot aankomend seizoen
Zou er niet te veel van verwachten.
Vanacht tijdens passage van de trog kans op een donderklap.
Ik hoop meer op zaterdagavond want overdag kan het 15 gr worden ( veel te warm voor nu).
BEWOLKING:
Nog aanwezige ST boven het noorden moet snel wegtrekken. Bij de fronten gelaagde bewolking, opbouw stabiel. Aandachtspunt is eventuele ST. Op het warmtefront laten de modellen (vrijwel) geen ST zien boven land, wel boven de Noordzee. Hirlam geeft een hoge basis, Harmonie tussen 1000 en 1500 vt, slechts in het westen ook 500-1000. Dit laatste lijkt niet uitgesloten, ook boven Frankrijk (aanvoergebied) zijn de condities op het warmtefront niet goed; daar wel veel minder wind. Ook op het koufront (intensievere neerslag) is ST mogelijk. Daarachter wordt de opbouw onstabieler en neemt de kans op CB's toe. Vrijdag overdag tot FL250.
NEERSLAG:
In de loop van de ochtend de lichte regen/motregen op het WF, ook in de warme sector soms nog wat lichte regen (inzaaing). Koufront lijkt wat intensiever te zijn. Daarachter mogelijk in nacht al een bui (met name gebaseerd op EC en ook Harmonie), vrijdag overdag overal (enkele) buien.
500hpa
| Gewijzigd: 20 februari 2014, 07:53 uur, door Tatanka