Hopelijk komt deze bomvol met kanzen en natuurlijk dat het raak is, aan kanzen alleen hebben we niks.
Voor iedereen die afgelopen zomer weinig had, ik duim voor jullie dat het een keer raak is.
Als mijn geheugen goed is, heeft vooral Antwerpen Zeeland en Noord Nederland vaak pech wat onweer betreft, dus daar hoop ik voor in het bijzonder.
Waar ik woon is het hoe dan ook wel een paar keer in de zomer goed raak
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Hopelijk komt deze bomvol met kanzen en natuurlijk dat het raak is, aan kanzen alleen hebben we niks.
Voor iedereen die afgelopen zomer weinig had, ik duim voor jullie dat het een keer raak is.
Als mijn geheugen goed is, heeft vooral Antwerpen Zeeland en Noord Nederland vaak pech wat onweer betreft, dus daar hoop ik voor in het bijzonder.
Waar ik woon is het hoe dan ook wel een paar keer in de zomer goed raakGoh, pech is veel gezegd natuurlijk een paar keer dat we net uit de boot vielen. Maar dit jaar al een zeer stevig onweer gehad met veel schade (3/1). Vorig jaar eind juli was het ook raak met alle straten hier blank (blij dat ik op het eerste woon )
| Gewijzigd: 5 februari 2014, 22:28 uur, door Ries
Voor iedereen die afgelopen zomer weinig had, ik duim voor jullie dat het een keer raak is.Ik heb het idee dat een heleboel "zomerpechvogels" in 2014 al meer onweer gead heben dan in 2013, misschien zelfs 2012 EN 2013.
Stof tot nadenken voor chasers en onweersfotomakers, vorige week een aflevering van "strangest weather on earth": Tot 30 km VOOR een bui uit kan het inweer inslaan.
Oftwel, de donderslag kan bij heldere hemel plaats vinden, de bui kan zo er weg zijn dat je nog nks van donder gehoord hebt bij zo'n inslag.
Voor iedereen die afgelopen zomer weinig had, ik duim voor jullie dat het een keer raak is.Ik heb het idee dat een heleboel "zomerpechvogels" in 2014 al meer onweer gead heben dan in 2013, misschien zelfs 2012 EN 2013.
Stof tot nadenken voor chasers en onweersfotomakers, vorige week een aflevering van "strangest weather on earth": Tot 30 km VOOR een bui uit kan het inweer inslaan.
Oftwel, de donderslag kan bij heldere hemel plaats vinden, de bui kan zo er weg zijn dat je nog nks van donder gehoord hebt bij zo'n inslag.
jep, wel eens aan den lijve meegemaakt! Ik wordt vrijwel altijd wakker 's nachts van naderend onweer, maar ik heb een keer gehad dat ik sliep, er plotseling een keiharde inslag in de buurt was, terwijl er geen regen was. En in de uren daarna (want ik kon echt niet meer slapen van de schrik) vervolgens ook geen onweer meer gehoord of gezien. Heel bizar was dat. Het bleek de volgende ochtend ingeslagen in een stroomkastje, dus het was wel degelijk onweer.
0:00z run
06:00z run
Half uurtje daarna nog wat gerommel op zee gehoord, nu weer rustig.
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
http://www.estofex.org/ | Gewijzigd: 9 februari 2014, 13:54 uur, door Stormpie
Waar ik woon is het hoe dan ook wel een paar keer in de zomer goed raak
Ik weet niet waar je die info vandaan hebt maar hier zitten we zeker niet slecht lijkt me.
Bron:KNMI
| Gewijzigd: 9 februari 2014, 15:37 uur, door Stefanv