Als eerste wil ik iedereen bedanken die heeft meegelezen en mee geschreven ! Ik hoop jullie weer te zien/spreken in november waar we gaan inzetten op minimaal 1 vorstdag voor die winter en 1 vlokje sneeuw op een nog niet nader te bepalen plaats in de Benelux
Nee alle gekheid op een stokje.. ik moet toegeven dat ik mega hoopte op een strenge winter ( ik had met mijn optimisme zelfs 100hm afgegeven op winterplaza) maar stiekum riep er wel een stemmetje in mijn hoofd dat de winter niet streng ging worden.. ( ja voor dat stemmetje moet ik nog voor naar de dokter )
De kleine nuance erin is dat ik echt maar dan ook helemaal echt niet verwacht had dat we zo een slappe winter zouden krijgen. In december begon het bij mij wel wat te jeuken toe ik keer op keer extreme koude in de USA zag ontstaan en wij de ene na de andere storm kregen. Natuurlijk was ik vol in ontkenning dat deze winter zo zou gaan verlopen zoals ze nu heeft gedaan.
Maar goed de feiten zijn nu echt op tafel en we gaan deze Meteorologische winter afsluiten met nul hellmann puntjes. Nu loopt Hellman nog wel even door tot eind maart dus misschien dat het nog veranderd maar ik heb hierover sterk mijn twijfels.. ( zeker omdat het (weer $&^$$^) koud is in de USA)
De meteorologische winter heeft zich verder op een 2de plaats ( wel gedeeld) gevestigd van de warmste winters ooit. Nou ja het positieve hiervan is dat het de volgende winter al snel kouder kan zijn dan deze winter.
Zoals beloofd hieronder wat statistieken voor de liefhebbers :
Een gedeelde plek met de winter in 1990..waarbij we wel kunnen stellen dat het minder dan gemiddeld geregend heeft ( ja ik kan het ook niet geloven) en dat de zon goed haar best heeft gedaan !
Dan nog even de wintermaanden:
December :
Deze maand eindigde op een zesde plek.... net niet die top 5...
En jawel ook 2014 staat in de top 10.. en wel op de achtste plek..
en dan februari die mag natuurlijk niet ontbreken en staat in de top 5 !!! want ze gaat op de vierde plek landen ( en dit had ik zooo niet verwacht) ( zie post of 100 terug waar ik verwachte dat februari wel in de top 10 zou komen maar de top 5 was te hoog gegrepen... dacht ik..
Dus samengevat :
Warmte records:
- Tweede plek voor de winter
- December op de zesde plek
- Januari op de achtste plek
- Februari op de 4de plek..
p.s. ik vrees niet dat ik tijd heb voor andere topics ( bijvoorbeeld onweer) aangezien ik in de zomer meer buiten dan binnen ben... maar ik kan altijd even voorbij fietsen..
| Gewijzigd: 28 februari 2014, 17:56 uur, door Callie-P
Mijn eerste post nadat ik jullie al 2 jaar volg Mijn kennis van het weer vond ik niet toereikend genoeg om actief mee te gaan doen Intussen al veel bijgeleerd door jullie posts !
Ook ik hou uiteraard van sneeuw en ijs, tenminste wanneer ik mijn palmbomen heb ingepakt. Ja ik weet het een tegenstrijdige hobby.
Veel succes verder iedereen en tot in november. Misschien dat ik dan al eens iets durf posten, wie weet
het aantal nachten dat het hier heeft gevroren zijn op 2 handen te tellen en waarschijnlijk heb je niet al je vingers nodig (en dan ging het om temperaturen van 0 tot -1)
het heeft het volle kwartier wat gesneeuwd (smeltende dan nog)
op naar volgende winter
als er dan 1 mm sneeuw ligt is de winter al 10 keer beter dan die van 2013-2014
Hoewel, als we totaal geen sneeuw krijgen en geen vorst dan is het toch nog slechter
Zoals bijna bij iedereen was het een rotwinter, het heeft hier toch 1 keer wit gelegen! Alleen de datum weet ik niet meer (eind november-begin december)
Op naar een hopelijk mooi voorjaar, een hete zomer met veel onweer!
Ik blijf hier actief, Callie-p nogmaals dank voor al je bijdragen en we horen elkaar terug volgende winter!