kijk nu naar maandagavond en dinsdagnacht temperaturen van 1 graad en neerslag=sneeuw
en dan de nacht van dinsdag op woensdag die ziet er echt fantastisch uit kijk maar naar deze kaartjes,er splits een klein lagedrukgebiedje af en trekt over midden belgie met heel veel neerslag tegelijkertijd bedraagt de temperatuur 0 tot 1 graden en in nederland zelfs -1,je ziet duidelijk dat gfs sneeuw berekent want de temperatuur overdag bedraagt maar 2 tot 3 graden
kijk nu naar maandagavond en dinsdagnacht temperaturen van 1 graad en neerslag=sneeuw
en dan de nacht van dinsdag op woensdag die ziet er echt fantastisch uit kijk maar naar deze kaartjes,er splits een klein lagedrukgebiedje af en trekt over midden belgie met heel veel neerslag tegelijkertijd bedraagt de temperatuur 0 tot 1 graden en in nederland zelfs -1,je ziet duidelijk dat gfs sneeuw berekent want de temperatuur overdag bedraagt maar 2 tot 3 graden
Dit is wel een spannende ontwikkeling. Dit zat er vorige runs nog niet in.. Enkel in de Ardennen.
Toch vrees ik dat de oper een uitbijter is en vanavond weer verdwenen. We gaan het zien. Ik reken in deze winter nergens meer op. Dat is het beste.
Iedereen is zo negatief omdat men het, net als ik, gewoon zat is. Alle winterse verwachtingen (ook die van de gerenomeerde stations) kwamen bij herhaling gewoon niet uit. Dit terwijl doorlopend de voorspellingen voor vervelende regengebieden, storm en onstuimige ZW toestanden bij hoge temperaturen spot-on zijn. Deze toestanden zijn dan wel een week van tevoren nauwkeurig te voorspellen! Dus, geen winter dit jaar en (ik durf het wel aan) volgende week ook geen sneeuw. De bomen in de polders staan niet voor niets richting het noordoosten gebogen
Vanmorgen begonnen om 4.00 uur de vogeltjes al weer te zingen. En in de tuin staat de Japanse Kers al sinds eind december in de bloesem. Overal groene uitlopers n de struiken en zo. Dat kan maar één ding betekenen als je het mij vraagt.
Dit weer gaat natuurlijk doordenderen tot ver in april/mei. Dus persoonlijk verwacht ik niet veel goeds, ook voor het voorjaar niet. De boel zit zo vreselijk vast in het zadel, dat weet van geen wijken natuurlijk. Zodat we straks ook nog eens met het natste voorjaar sinds mensenheugenis te maken krijgen. Mischien een beetje doemdenken, het is ook nergens op gestoeld, maar ik heb maar zo'n voorgevoel.
Dan mag het nog flink gaan afkoelen....
toen de neerslag daar begon was het daar ook 10 tot 11 graden nu 5 graden er word nu trouwens ook sneeuw gemeld in noordwest frankrijk
Onweersdagen: 0
is ook goed is eens wat andrs dan die regen
dat bedoelde ik eigenlijk, maar ja deze winter moet je met alles tevreden zijn
dat gebied bij bretagne is ook interessant ,dat zou vannacht over ons moeten trekken de temperaturen daar schommelen rond 6 graden,er staan daar echters alleen maar weerstations aan de kust,een enkel weerstation iets verder in land geeft 4 graden aan,misschien valt er verder binnenlands wel natte sneeuw
| Gewijzigd: 8 februari 2014, 18:21 uur, door Debbieke
dat gebied bij bretagne is ook interessant ,dat zou vannacht over ons moeten trekken de temperaturen daar schommelen rond 6 graden,er staan daar echters alleen maar weerstations aan de kust,een enkel weerstation iets verder in land geeft 4 graden aan,misschien valt er verder binnenlands wel natte sneeuw
Sorry jens maar het gaat echt niks worden. Het is jammer dat de winter zo is verlopen. Laten we hopen op een vroeg en mooi voorjaar.
Sorry jens maar het gaat echt niks worden. Het is jammer dat de winter zo is verlopen. Laten we hopen op een vroeg en mooi voorjaar.
vanaf maart mag het van mij,want ik moet mijn tuin nog aanleggen in de krokusvakantie
| Gewijzigd: 9 februari 2014, 12:29 uur, door Marga
maar ik hoor gewoon al kikkers in de sloot..
Ik kan dat geloven Hier bij ons is er een sloot aan de bushalte en als ik daar 's avonds sta, dan hoor ik inderdaad al kikkers...
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1