Neen, we hebben geen 'normale' winters gehad, we hebben zoals winter4ever zei, een winter met extremen gehad, dat wil niet zeggen dat het extreem koud was he? Is het in de zomer dan ook warm als we over een extreme zomer spreken? kan ook koud zijn zoals een extreme winter ook warm kan zijn. We hebben al die jaren veel sneeuw gehad, en ook nog eens in grote hoeveelheden. Dat is wat er feitelijk gebeurd is... En idd niet extreem koud( maar dat weet iedereen als je een tabelletje kan lezen met de gemiddelde waardes)
2012 had niet veel sneeuw dat ik mij herinnner
wel fille record (dat vorig jaar sneuvelde) en er lag in 2012 toen iets van een 4 cm sneeuw dat ik mij herinner
Edit: voor de mensen die nog de baan opmoeten: wees voorzichtig, het begint een schaatspiste te worden.
volgens mij heb ik dat gezegd
was dus vroeger stonden toen wat statussen op facebook en ben is gaan kijken en zag 20 november staan
wel fille record (dat vorig jaar sneuvelde) en er lag in 2012 toen iets van een 4 cm sneeuw dat ik mij herinnerAls ik even goed nadenk wat betreft sneeuw:
- december 2010 veel sneeuw in onder andere het Antwerpse (37cm toen gemeten)
- januari 2013 veel sneeuw in de westhoek (27cm toen gemeten + zeer koud tot -18 daar)
Neen, we hebben geen 'normale' winters gehad, we hebben zoals winter4ever zei, een winter met extremen gehad, dat wil niet zeggen dat het extreem koud was he? Is het in de zomer dan ook warm als we over een extreme zomer spreken? kan ook koud zijn zoals een extreme winter ook warm kan zijn. We hebben al die jaren veel sneeuw gehad, en ook nog eens in grote hoeveelheden. Dat is wat er feitelijk gebeurd is... En idd niet extreem koud( maar dat weet iedereen als je een tabelletje kan lezen met de gemiddelde waardes)
2012 had niet veel sneeuw dat ik mij herinnner
wel fille record (dat vorig jaar sneuvelde) en er lag in 2012 toen iets van een 4 cm sneeuw dat ik mij herinner
Dat bedoel ik. 13 weken vorstverlet dan piepen de meesten hier wel anders.
was dus vroeger stonden toen wat statussen op facebook en ben is gaan kijken en zag 20 november staan Zou inderdaad kunnen, sowieso te lang geleden. Eigenlijk betekent dat het nog niet heeft gesneeuw in de meteorologische winter!
wel fille record (dat vorig jaar sneuvelde) en er lag in 2012 toen iets van een 4 cm sneeuw dat ik mij herinnerAls ik even goed nadenk wat betreft sneeuw:
- januari 2013 veel sneeuw in de westhoek (27cm toen gemeten + zeer koud tot -18 daar)
Nou woehoe! Hoe oud ben je eigenlijk?
Hha, jaa en de meeste bekende winter van 1962-1963 ook, maar er zijn niet 2 winters die extreem verlopen toch?
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Nou woehoe! Hoe oud ben je eigenlijk?
wet dat die jaren fantastisch waren voor sneeuw (was 2010 geen witte kerst?)
ben 19 trouwens ( wist niet dat dat belangrijk was maar bon) | Gewijzigd: 29 januari 2014, 23:22 uur, door love severe weather
Hha, jaa en de meeste bekende winter van 1962-1963 ook, maar er zijn niet 2 winters die extreem verlopen toch?
1985 en 1987 met al die ijzel.
ben 19 trouwens ( wist niet dat dat belangrijk was maar bon) In meerdere provincies wel, ben toen Kerst gaan vieren in West Vlaanderen en daar was hij groen
Kleine tip: kan je alle quotes uit je reactie halen? Het is iets makkelijker lezen dan voor iedereen
Edit: ik zie iets dwarrelen buiten, zowaar toch wat winterse neerslag
| Gewijzigd: 29 januari 2014, 23:25 uur, door Sven
In meerdere provincies wel, ben toen Kerst gaan vieren in West Vlaanderen en daar was hij groen
Kleine tip: kan je alle quotes uit je reactie halen? Het is iets makkelijker lezen dan voor iedereen
was de eerste wiite kerst die ik heb meegemaakt was jusit niet zeker of het 2010 of 2011was
Wel en iedere winter heeft wel zijn eigen iets mindere, of iets meerdere extreme kanten. Ee normale winter bevat wat sneeuw en vorst, maar in 2012 tot -27 in België en dan de sneeuw in 2010, en de sneeuw van vorig jaar 2013( tot 1m sneeuw in België) dat zijn nu geen normale waarden vind ik dan toch persoonlijk, en ik denk dat er wel genoeg mensen zijn, die dat ook vinden. Dus kan goed zijn dat 'die' winters 'extreem' waren, maar om nu direct het koudste, of extreemste te gaan vergelijk met minder extreme jaren, en dat dan gewoon normaal te noemen is ook gemakkelijk eigenlijk.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
ffe vraagje was 2009 ook geen witte kerst voor Ukkel?
meen mij zoiets te herinneren dat het in Ukkel een witte kerst was maar bij ons lag er wijt geen sneeuw meer toen
EDIT --> 2009 was officiel witte kerst er lag toen 3 cm in Ukkel | Gewijzigd: 29 januari 2014, 23:35 uur, door love severe weather
meen mij zoiets te herinneren dat het in Ukkel een witte kerst was maar bij ons lag er wijt geen sneeuw meer toen Even wikipedia geraadpleegd:
2009 3 cm Officieel witte kerst te Ukkel, maar rond het middaguur is alle sneeuw verdwenen.
2010 25 cm In de Westhoek geen sneeuw, West-Vlaanderen 1-5cm, Oost-Vlaanderen 5cm-15cm (tot 19cm regio Aalst), Antwerpen en Vlaams-Brabant 17-35cm, in Limburg tot 50 cm (regio Tongeren).
Was het al vergeten van die 50cm in limburg!
Even wikipedia geraadpleegd:
2009 3 cm Officieel witte kerst te Ukkel, maar rond het middaguur is alle sneeuw verdwenen.
2010 25 cm In de Westhoek geen sneeuw, West-Vlaanderen 1-5cm, Oost-Vlaanderen 5cm-15cm (tot 19cm regio Aalst), Antwerpen en Vlaams-Brabant 17-35cm, in Limburg tot 50 cm (regio Tongeren).
Was het al vergeten van die 50cm in limburg!
heb het ook opgezocht
2009 was niet echt een witte kerst he | Gewijzigd: 29 januari 2014, 23:37 uur, door love severe weather