Het enige waar ik persoonlijk nog op hoop is een sneeuwdump
Inderdaad strikt genomen is het altijd winter in de winter, al was het geen winterweer. Maar wel verdraaid interessant weer, we hebben in grote delen meer onweer gehad dan het hele afgelopen jaar bij elkaar, sons zelfs het jaar ervoor ook meegenomen.
Stormen of in ieder geval harde winden.
Ook al meer dan in de jaren ervoor, al hoorde de de eerste, die van 28 november, eigenlijk nog bij het najaar. Overigens niet overal, het zuiden heeft niet zo gek veel gehad.
Qua uitbrundigheid van verschijnselen één van de meest interessante winters ooit, alleen geen kou en sneeuw.
Tja.
| Gewijzigd: 29 januari 2014, 09:13 uur, door jcroon
Ik zie vooral dat de modellen het roerend met elkaar eens zijn | Gewijzigd: 29 januari 2014, 10:41 uur, door Peter Derks
Ik hou nog hoop voor februari en maart
misschien wel maar denk dat het vooral in Frankrijk zal blijven en de gebieden rond de franse grens
centrum belgie zal weer eens niets krijgen denk ik
het zwarte gebied komt waarschijnlijk naar ons,het is nu lichtjes aan het activeren,hopelijk zakt het niet in
over het rode gebied ben ik niet zeker ze lijken richting ons te komen,het zijn oorspronkelijk buien maar lijken nu meer een zone te vormen,hopen dat ze niet inzakken
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Actuele kaarten. Tijd is UTC dus uurtje bijtellen
| Gewijzigd: 29 januari 2014, 17:35 uur, door Bart Standaert
Dus ga er niet zomaar vanuit dat we geen winter meer krijgen.
De verrassingen ( lees extremen ) zijn tegenwoordig groter dan vroeger.
complete onzin. Tegenwoordig hebben wij allen betere meetmethoden. Overigens was maart vorig jaar idd extreem. De laatste keer dat maart zo extreem was, is in 1917! geweest. Als zoiets drie of vier achter elkaar voor komt, kan er idd sprake zijn van 'definitieve' afwijking van de bestaande norm. Dit is niet het geval.