Zo snel als hij kan stijgen,zo snel kan hij ook weer omlaag gaan.
De laatste pluim die gepost is neigt alweer naar onder te gaan op 11 februari.
Ik geloof er nog steeds in dat we het nog niet gehad hebben. | Gewijzigd: 28 januari 2014, 21:39 uur, door rocal
Ik snap dat mensen nu naar de lente beginnen uitkijken, alleen spijtig (vind ik persoonlijk) dat dit in een winterdiscussietopic moet gebeuren
8 graden is ook geen winter
Ik heb het ook helemaal gehad met deze winter, maar toch hoop ik stiekem nog op een dikke vette pak sneeuw dat voor mijn part maar 1 dag blijft liggen.
Zo snel als hij kan stijgen,zo snel kan hij ook weer omlaag gaan.
De laatste pluim die gepost is neigt alweer naar onder te gaan op 11 februari.
Ik geloof er nog steeds in dat we het nog niet gehad hebben.
Een pluim met hogere temperaturen als normaal vind ik niet koud.
Het gaat ook niet enkel over de pluim, er lijkt momenteel weer een trend van zw tot w-winden door te breken. Zoiets kan weken aanslepen en dan is het begrijpelijk dat de meesten vrezen voor een warme februari. | Gewijzigd: 28 januari 2014, 21:44 uur, door WimBaens
lente kan ook leuk zijn hoor
maartse buien en aprilse grillen (oki maart ligt astronomisch voor een groot deel in de winter dat wel )
tijdens de maartse buien kan er ook nog sneeuw vallen dus dat is positief na een slechte winter
PS --> nog een sneeuwdump zou mogen dan hebben we toch eens deze winter wat sneeuw gezien
maartse buien en aprilse grillen (oki maart ligt astronomisch voor een groot deel in de winter dat wel )
tijdens de maartse buien kan er ook nog sneeuw vallen dus dat is positief na een slechte winter
PS --> nog een sneeuwdump zou mogen dan hebben we toch eens deze winter wat sneeuw gezien
Tja, aangezien ik iedere winter ook graag een kleine en bescheide bijdrage lever over de plaatselijk vallende sneeuw, hoe streng de vorst is en of de sloten al bevroren zijn, vrees ik dat ik het dit jaar bij dit ene bericht moet laten...
Op naar de volgende winter! (Of komt maart weer met een verrassing??)
Is dit geen oude run?
Zie 6Z staan.ja maar daarom geef ik het nog niet op
De lente is nog ver weg.
Deze week rond de 5 tot 7 graden.
En volgende week is nog niks zeker.
Alleen een trend kun je zien, maar niet meer dan dat.
Ik verwacht nog wel een weekje winters weer.
Ik weet niet zelf heb ik persoonlijk niks met de lente. Enige wat ik in de lente hoop is op prima terras weer. Persoonlijk ben ik altijd zeer optimistisch qua sneeuw of vorst aangezien ik de laatste jaren zowieso verwent ben qua sneeuw. Er zal misschien nog wel eens wat vorst komen. Misschien keer dagje sneeuw de rest denk ik dat de schaatsen in het vet kunnen blijven helaas.
Het lentegevoel begint al te komen, dankzij de langere dagen en het ware weer is het gras al wat groener, bermen beginnen te ontwaken en zo. Qua lentweer, dik bven de 15 graden, zullen we nog even moeten wachten ben ik bang. Maar zo laat als afgelopen jaar? het weer herhaalt zich zelden dus dat zal wel niet.
Citaat van Citaat van Koen Vreman, dinsdag 28 januari 2014, 21:16 uur Citaat van owios, dinsdag 28 januari 2014, 21:14 uur dit is een split van de polarvortex ,mischien dat er iemand op dit forum meer uitleg kan overgeven Aan de kaatr te zijn splijt de vortex zo, dat wij precies verkeerd zitten, west circulatie dus, zoals het nu ook op de kaarten komt. Graad of 8, zuid westewind, en wisselvallig.
Goed punt, n.a.v. de verhgalen van vorige winter waarn werd aangeven dat de Polar vortex split voor veel kou zou zorgen is bij velen het idee ontstaan dat een split per definitie kou geeft. Waar en niet waar. De split geef kou, ja da's waar, maar is maar in een paar gebieden zo, andere gebieden krijgen juist wat wij nu hebben....
Ik bendenk me net dat het eigenljk een wonder is dat het koudedipje voor de komende dagen nog op de pluimen te zien is, hoe vaak hebben we in het vrij recente verleden niet gezien dat dergeljke kortstondige en vrij scherpe afwijkingen niet op het laatst als sneeuw voor de zon verdwijnen?
| Gewijzigd: 28 januari 2014, 23:36 uur, door jcroon
Ik ben een door en door winterliefhebber, maar als we zo lang moeten wachten, zo weinig krijgen, en een prikkel nog waardeloos te noemen is voor het grootste deel van het land (laat staan dat de prikkel uit komt) dan hoeft het van mij ook niet meer. Dan maar eens een lange goede lente, hebben de liefhebbers daar in ieder geval wel wat aan. Een winter eind dit jaar sowieso weer, maar of we ook winter weer krijgen? Zien we dan wel weer. En misschien een keertje goed dat we zo'n slechte winter hadden.
Absence makes the heart grow fonder.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Synoptische ontwikkeling
Het aandachtsgebied bevindt zich eigenlijk voortdurend aan de oostflank van aanhoudende lagedruk boven de Atlantische Oceaan. Zaterdag weet een storing ons land te passeren, maar daarna zien we toch vooral dat fronten steeds in activiteit afnemen als ze naderbij komen.
Bft
windstoten
Sneeuwkans ardennen uiterst noord-oost
Kortom qua storm nog niet echt spectaculair maar met potentie details moeten nog wat meer duidelijkheid geven.
Mvg Tatanka
| Gewijzigd: 29 januari 2014, 07:52 uur, door Tatanka
Ik snap dat mensen nu naar de lente beginnen uitkijken, alleen spijtig (vind ik persoonlijk) dat dit in een winterdiscussietopic moet gebeuren
ach in de herfstdiscussie, hebben we al over de winter.... Het oude gezegde gaat hierop: "het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak!" By the Wayne, een aantal pagina's terug heb ik een zooitje argumenten neerlegt, waarom je niet kan stellen dat we geen winters meer krijgen. Jammer dat niemand hier (inhoudelijk) op reageert.