In hoeverre krijgt nl ijsdagen en komt er sneeuw met de dooi-inval? Ik ga er van uit dat we alleen in het noordelijke en oostelijke deel van het land te maken gaan krijgen met ijsdagen, elder boven 0Inderdaad, sneeuw met dooiaanval zal voor de Ardennen zijn en misschien ook het NO van Nederland? Maar veel zal het denk ik niet voorstellen.
Het wordt even winter. Door hogedruk boven Scandinavië tot over Rusland noordelijk van ons en een depressie zuidelijk van ons ontstaat er even een oostelijke stroming. Deze oostelijke stroming neemt flink koude lucht mee uit Duitsland. Samen met een krachtige wind zal het flink kouder aanvoelen.
De winter houdt het niet lang vol. Tijdens het weekend lijkt de zachte lucht terrein te winnen, maar na het weekend staat er weer winst op het programma voor hogedruk boven Scandinavië en de oostenwind. Dus wordt het dan weer kouder.
Al met al wisselend weer met onzekerheden door kilometerweerwerk als het gaat om de verdeling koud en zacht. Noord en Oost Nederland blijven de meest koude gebieden.
lol waar haald piet paulusma dit vandaan na het weekend weer kouder
Vanaf 8:45 hoe kan ik een bericht wijzigen?
Berichten samengevoegd door Debbieke
denk dat de echte lente nog lang op zich laat wachten
Het wordt even winter. Door hogedruk boven Scandinavië tot over Rusland noordelijk van ons en een depressie zuidelijk van ons ontstaat er even een oostelijke stroming. Deze oostelijke stroming neemt flink koude lucht mee uit Duitsland. Samen met een krachtige wind zal het flink kouder aanvoelen.
De winter houdt het niet lang vol. Tijdens het weekend lijkt de zachte lucht terrein te winnen, maar na het weekend staat er weer winst op het programma voor hogedruk boven Scandinavië en de oostenwind. Dus wordt het dan weer kouder.
Al met al wisselend weer met onzekerheden door kilometerweerwerk als het gaat om de verdeling koud en zacht. Noord en Oost Nederland blijven de meest koude gebieden.
lol waar haald piet paulusma dit vandaan na het weekend weer kouder
ejj ja nu ben ik er weer mee maar ; dit is het zelfde wat KMI heeft gezecht enkele dagen geleden
dit is een split van de polarvortex ,mischien dat er iemand op dit forum meer uitleg kan overgeven
Jammer genoeg veel schade (zelf ook) gehad en er zijn ook gewonden gevallen.
De pluimen zien er momenteel niet echt winters uit, afwachten dus of we nog iets van winter krijgen de komende weken
Da's 't risico!
geef de moed niet op ,t,komt wel goed ,,,,,, met late winter
p,p krijgt volgens mij wel gelijk ,
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
oke weten we dat ook weer
Ik snap dat mensen nu naar de lente beginnen uitkijken, alleen spijtig (vind ik persoonlijk) dat dit in een winterdiscussietopic moet gebeuren