Nog 20 erbij en het is alweer zomer.....
Citaat van Citaat van reedtimmer, dinsdag 28 januari 2014, 10:14 uur Als er geen winterweer meer komt (die zal ook niet meer komen) is 10-15 graden ook niet verkeerd. Maar dan zou het wel droog moeten blijven en zonder wind (wat ik ook nilet zie gebeuren). Nou, januari is gemiddeld genomen nog niet heel erg nat geweest, sommige stukken wat natter, andere droger. Gemiddelde loopt aardig gelijk.
December was ook aan de droge kant, november was wel nat maar dat was eigenljk geheel voor rekening van de eerste 10 dagen...
Citaat van Citaat van reedtimmer, dinsdag 28 januari 2014, 10:14 uur Als er geen winterweer meer komt (die zal ook niet meer komen) is 10-15 graden ook niet verkeerd. Maar dan zou het wel droog moeten blijven en zonder wind (wat ik ook nilet zie gebeuren). Nou, januari is gemiddeld genomen nog niet heel erg nat geweest, sommige stukken wat natter, andere droger. Gemiddelde loopt aardig gelijk.
December was ook aan de droge kant, november was wel nat maar dat was eigenljk geheel voor rekening van de eerste 10 dagen...
Hier ben ik het mee eens. Maar ik bedoel eigenlijk dat er steeds warmere lucht wordt aangevoerd uit het ZW. Maar bij deze aanvoer blijft het niet droog. Dat hebben we zo vaak al meegemaakt: er wordt warme lucht aangevoerd en het blijft niet droog + 's avonds is het net zo warm als overdag.
Jammer genoeg veel schade (zelf ook) gehad en er zijn ook gewonden gevallen.
De pluimen zien er momenteel niet echt winters uit, afwachten dus of we nog iets van winter krijgen de komende weken
Tot half Februari zowieso geen winterweer. Dan nog 2 weekjes en we zitten in Maart.
Dit is ook te verwachten gezien het honkvaste Azoren hogedrukgebied. Zolang dit hogedrukgebied niet van wijken weet, kunnen we een langdurige vorstperiode vergeten. Door dit Azoren hogedrukgebied wordt de straatstroom gedwongen een noordelijke koers te volgen met als gevolg dat depressies ook een noordelijk route kiezen (positieve NAO). Dit alles in combinatie met de QBO (quasi-biennial oscillation) vs. zonne-activiteit (zie artikel: http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/f7f43c2f28638b36372340b256f69cbe/article/wat_gebeurt_er_de_komende_winter.html ) zal deze typische Hollandse winter te boek gaan als zacht, nat en met dominerende westen winden.
http://knmi.nl/klimatologie/maand_en_seizoensoverzichten/maand_260_grafiek.html
Als maart niks wordt dan maar sneeuw in april.
http://www.knmi.nl/cms/content/30808/sneeuw_in_april
De pluim gaat niet tot 28 fezbruari Akkoord, het ziet er inderdaad sterk naar uit dat de eerste 2 weken te zacht zullen verlopen. We zien het wel wat er op ons afkomt.
Wat ik wel ga missen zijn de kansen, de spanning en de sfeer (met uitzonderingen van sommige personen) hier op het forum. De laatste anderhalve week was het hier leuk vertoeven.
De pluim gaat niet tot 28 fezbruari Akkoord, het ziet er inderdaad sterk naar uit dat de eerste 2 weken te zacht zullen verlopen. We zien het wel wat er op ons afkomt.
Wat ik wel ga missen zijn de kansen, de spanning en de sfeer (met uitzonderingen van sommige personen) hier op het forum. De laatste anderhalve week was het hier leuk vertoeven.
toch kan het zo in 1klap weer omdraaien je weet maar nooit
We zien wel wat de winter nog brengt, is het niks, dan is het niks, maar een sneeuwdumpje (hoeft zelfs maar 1 dag te zijn) zou wel nog eens super zijn
In hoeverre krijgt nl ijsdagen en komt er sneeuw met de dooi-inval? Ik ga er van uit dat we alleen in het noordelijke en oostelijke deel van het land te maken gaan krijgen met ijsdagen, elder boven 0