Komt allemaal door dit.je praat over 2weken verder, het is al moeilijk wat het over 3 dagen voor weer word
| Gewijzigd: 27 januari 2014, 22:33 uur, door Debbieke
Komt allemaal door dit.je praat over 2weken verder, het is al moeilijk wat het over 3 dagen voor weer word
Zo bedoel ik het niet
De hele 2 weken blijft ie zo..
Zo bedoel ik het niet
De hele 2 weken blijft ie zo..
oke laat maar regenen,veel keet zitten dan hahaha
| Gewijzigd: 27 januari 2014, 22:35 uur, door owios
Zo ken ik er ook nog wel een: "Als in januari de vorst niet komen wil,dan is zij er zeker in april." Kunnen jullie winterliefhebbers wel gebruiken.
Kan soms raar lopen.
Eerst maar eens woensdag.
Perfect, ik lig in dat roze
We zullen zien
Ik heb het altijd positief gezien, kansen zijn kansen, maar nu is het jammergenoeg echt speuren naar een lichtpuntje. Hopelijk kunnen we deze week nog wat genieten van winterweer. Daarna zien we wel wat het weer ons brengt
dit is de voorspelde maximum temperatuur Misschien een stomme vraag: er staat daar 22u + 3u, zijn dat dan niet de verwachte temperaturen voor 1u? Of zie ik dat mis?
Voor jou regio de meeste kans op neerslag rond de middag. Meeste modellen zitten op dezelfde lijn qua tijdstip. Bovenlucht is iets kouder op de nieuwe runs dan gisteren. Dus ietsje grotere kans op winterse neerslag.
Ik denk "hey Tatanka ontwaakt uit zijn winterslaap, dat wordt weer storm". Wordt het maar "veel wind"
Ik kan mij nog herinneren dat iemand zei dat er absoluut geen zuidwest circulatie in het vat zat....
Hieronder de windroos.
source knmi : http://www.knmi.nl/exp/pluim/windroos.php
Eerder heb ik al een stukje geschreven waarbij ik nog wel wat licht aan het einde van de tunnel zag...tja met de huidige runs is dat lichtje aardig gedoofd.
Ik vrees dat er inderdaad wel eens een lange periode van hoge temperaturen zou kunnen komen aangezien er best wel een stevige zuidwest circulatie in aanbouw is. ( enkele weken zou zomaar wel eens realistisch kunnen worden)
Hieronder de laatste kaart van EC en die spreekt boekdelen... ( dikke zuidwester met regen maar met toenemende stormkansen..)
Ook nog even een 300hPa kaartje waarop je kan zien dat het laag wat je hierboven ziet niet door kan trekken naar Europa...ze zit als ware "trapped"in de trog van de Jetstream.
Gisteren had ik even niet de ruimte om te schrijven noch om een stoplicht te plaatsen.. maar ja ik geloof niet dat men op het onderstaande zit te wachten
Termijn : tot 10 dagen vanaf plaatsing
- Groen = winter binnen de gestelde termijn
- Oranje = winterweer staat in de steigers met kans van slagen binnen gestelde termijn
- Oranje/rood = er is kans op winterweer maar veel meer kans op terugkeer naar temperaturen op of boven het gemiddelde binnen de gestelde termijn
- Rood= Geen kans op winter binnen de gestelde termijn.
Extra uitleg stoplicht : ik gebruik dit tooltje om de snelle lezers een hoop tekst lezen te besparen.
Dit stoplicht geeft dus niet aan dat er deze week geen winterweer zal zijn maar het verwijst puur naar het doorzetten van een stabiele winterse periode. Dus als ze groen is dan betekent dat dat we de winter in gaan met een langdurige periode van kou die mogelijk ook langer gaat blijven dan de betrouwbare termijn. | Gewijzigd: 28 januari 2014, 09:23 uur, door Callie-P
In de nieuwe pluim gewoon geen leden onder 0 meer.
Het weer is nu eenmaal het weer en we kunnen er niks aan veranderen