buien verzwakken echt wel volgens mij
enkel de kleine buitjes die al aan het verpieteren waren nu lijkt er toch een grotere bui belgie binnen te komen misschien raakt die tot hier,hier komen trouwens eindelijk opklaringen binnen
| Gewijzigd: 27 januari 2014, 18:38 uur, door Debbieke
die heb ik ook gezien
we zien wel wat er van komt
anders morgen misschien ,;)
EDIT --> hier wat lichte regen
| Gewijzigd: 27 januari 2014, 18:39 uur, door Debbieke
ik hoop eeuh verwacht wel sneeuw vooral omdat de wind naar zuidoost draait en er dus niet voordurend vochtige lucht word ingepompt
ik hoop eeuh verwacht wel sneeuw vooral omdat de wind naar zuidoost draait en er dus niet voordurend vochtige lucht word ingepompt
De lucht, zelfs uit het zuidoosten, is van oorsprong geen koude, droge lucht. We ztitten trouwens met minder koude lucht op 500 hPa en rond -2°C op 850 hPa. De dauwpunten zijn positief en de temperaturen op 2 meter liggen rond +2 graden. Ik sluit niet uit dat er net zoals vandaag wat winterse neerslag kan vallen mogelijk met een donderklap.
| Gewijzigd: 27 januari 2014, 18:48 uur, door Debbieke
vrees dat die bui niets gaat worden
weigert precies belgie binnen te gaan dat valt wel mee hoor,trouwens er zijn nieuwe buien aan het ontstaan ten westen daarvan,ook mooi om te zien dat het een hele lijn buien boven het kanaal gevormd heeft wat zou het toch mooi zijn als die in zijn lengte overtrok
we wachten af | Gewijzigd: 27 januari 2014, 19:29 uur, door Debbieke
we wachten af kijk even bij meteociel,ten zuiden van de kust van calais door ontstaan op het laatse beeld plots allemaal buien
| Gewijzigd: 27 januari 2014, 19:29 uur, door Debbieke
had de beelden al bekeken ik zal ze af en toe eens checken
temperatuur stijgt hier nu dus kan evnegoed gewoon weer regen zijn
eerst was de temperatuur 3 graden en nu 4 | Gewijzigd: 27 januari 2014, 19:30 uur, door Debbieke
We verwachten nog winterse buien in het
centrum en het zuidoosten van het land. Later
wordt het geleidelijk droger vanaf het westen.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Het bijzondere record van 1989???, gaat er m.i. niet aan. Er zullen deze winter echt wel een paar hellmannpunten worden gescoord. Alleen tot nu toe heeft het almachtige instituut "De Bilt" nog niets gescoord. Ook woensdag en donderdag zal de vorst m.i. weinig voorstellen.
| Gewijzigd: 27 januari 2014, 20:29 uur, door Renssie