heerlijk te zien in het licht van de lantaarnpaal,
alhoewel dat lantaarnpaal staren niet nodig is er blijft ook genoeg liggen.
er ontstaan al lichte sneeuwduintjes in de luwte
laten we hopen
de meeste buien zijn precies voor vlak onder België of ik kijk niet goed
wat best wel kan nu nog wel,later in de nacht zal de stroming krimpen naar zuid
Maar dat mag ook wel een keer, het zuiden en midden heeft enorm vaak een flinke sneeuwdek terwijl wij maar een klein strontlaagje of zelfs niks hebben.
En daarbij komt ook nog dat de dooi mogelijk morgen alweer gaat inzetten voor 2 dagen.
Maar omdat er toch wel een koude trog op het programma staat is gladheid tijdens deze buien zeker niet uitgesloten, zeker niet als deze buien intens zijn ( zie posts van Tatanka)
Op de onderstaande kaart zie je een blauwe streep over de Benelux. Dat is de koude trog waar Tatanka het ook over heeft gehad.
Kortom morgenvroeg gewoon even kijken wat het voor weer is en op basis daarvan beslissen of je wel of niet vroeger weg gaat of misschien wel pas na de spits gaat rijden, er kan ook helemaal niets aan de hand zijn. Maar hier telt gewoon .."een gewaarschuwd mens telt voor twee"
hieronder de verkeersverwachting van de ANWB:
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 21:11 uur, door Callie-P
de pluim zal niet best zijn straks
Vanmiddag was die van Amerika uitstekend hoor!
de pluim zal niet best zijn straks
Vanmiddag was die van Amerika uitstekend hoor!
De pluim waarnaar jij verwijst leek misschien goed...
Je bent wat misleidt door de blauwe lijn waarbij de Control even naar geloof ik de -15 dook of zo de rest van de leden zat allemaal hoog...
Bij het analyseren van een pluim kun je het beste kijken naar alle leden ( meestal de groene streepjes) en op basis daarvan kun je zien wat voor weer er zou kunnen komen..control e..d kun je beter negeren.
@Owios : we hebben net een post van je weggehaald want daar was iets mis mee. Er was een halve pagina leeg.. Kun je hem nog een keer posten en dan zonder de witregels : ) ? | Gewijzigd: 26 januari 2014, 21:24 uur, door Callie-P
Europese zal niet beter zijn lijkt me.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
Morgen is het weer heel anders . Dat zegd niks.
:janvisserweer. die geloof ik al helemaal niet wand hij houd niet van winter, dus als even zacht word zegt ie gelijk de winter is voor bij.