Na frontpassage zien we in de komende nacht al enkele buien vanaf de Noordzee het land opdrijven, hier kan ook natte sneeuw bij zitten. Maandagmiddag zien we bij de trogpassage een clustering van de buien.
De 850hPa is ook al opgeschoven met haar lage temperatuur... naar voren wel te verstaan... nu gedurende de spits -5 op 850hPa... Een spits met potentie zeg ik maar
ik sta morgen een uurtje vroeger op denk ik
ik zal zeker vroeger vertrekken naar school (geen zin in extra stress)
zou leuk zijn om nog eens sneeuw te mogen zien
Na frontpassage zien we in de komende nacht al enkele buien vanaf de Noordzee het land opdrijven, hier kan ook natte sneeuw bij zitten. Maandagmiddag zien we bij de trogpassage een clustering van de buien.
De 850hPa is ook al opgeschoven met haar lage temperatuur... naar voren wel te verstaan... nu gedurende de spits -5 op 850hPa... Een spits met potentie zeg ik maar
Wat wil dit precies zeggen. Dat we weer sneeuw kunnen verwachten en nu ook eens voor de achterhoek
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 20:26 uur, door Debbieke
De bewolking zal weer toenemen en er volgt regen. Vanavond is bewolkt en regenachtig, halverwege de avond kan de regen enige tijd overgaan in (flinke) sneeuwval. Later vanavond gaat het opnieuw regenen. Vannacht is er een mengelmoes van opklaringen en verspreide (winterse)buien. Er waait een zwakke tot matige zuidenwind. Vannacht wordt het minimaal 3 graden. Morgen wisselen zon en wolkenvelden elkaar af en gedurende de dag vallen er buien met van tijd tot tijd een winters karakter. Vooral in de namiddag kunnen sneeuwbuien vallen. Het wordt morgen 4 graden.
bron tvgelderland | Gewijzigd: 26 januari 2014, 20:30 uur, door owios
Idd ik las hem later nog eens en snapte hem ha ha ha bedankt.
De bewolking zal weer toenemen en er volgt regen. Vanavond is bewolkt en regenachtig, halverwege de avond kan de regen enige tijd overgaan in (flinke) sneeuwval. Later vanavond gaat het opnieuw regenen. Vannacht is er een mengelmoes van opklaringen en verspreide (winterse)buien. Er waait een zwakke tot matige zuidenwind. Vannacht wordt het minimaal 3 graden. Morgen wisselen zon en wolkenvelden elkaar af en gedurende de dag vallen er buien met van tijd tot tijd een winters karakter. Vooral in de namiddag kunnen sneeuwbuien vallen. Het wordt morgen 4 graden.
bron tvgelderland
Oke dat klinkt goed. Ik ga weer duimen nu mag het hier ook wel eens ha ha ha
Oftewel, t schiet hier weer voor geen meter op deze 'winter' maar het kan ook niet altijd feest zijn
Voor de genen met droge sneeuw die blijft liggen. Geniet er intens van!
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
laten we hopen
de meeste buien zijn precies voor vlak onder België of ik kijk niet goed
wat best wel kan