De eerste dagen van februari kunnen de temperaturen geleidelijk stijgen met nachtvorst alleen in de Ardennen.
Over Rusland en Scandinavië en tot Duitsland blijft het zeer koud; later kan eventueel deze koude luchtmassa onze streken bereiken.
iemand die meer weet want als ik de kaarten bekijk zie ik dit totaal niet gebeuren hoor!!
Callie-p waar halen ze dit vandaan ??
Ik zag je citaat eerder vandaag ook al staan en ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook wat verbaasd...
Zowel GFS als EC gaan beide niet voor scenario's waarbij we transportkoude krijgen rechstreeks uit het oosten. Hoogstens via een omweg zou het kunnen dat er koude onze kant op zou kunnen komen ( viade alpen of via de noordzee ( al zal die laatste zeker niet erg koud zijn))
Misschien dat de 12h run van EC hier meer licht op zal schijnen.. ik moet nu even aan de gang met de kids , maar ik hoop straks even een iets uitgebreidere analyse te schrijven (inclusief stoplicht voor de snelle lezers ) Maar zoals ik het nu een beetje gezien heb gaan na komende week de temperaturen gewoon weer omhoog maar eerst hebben we een leuk weekje voor de boeg !
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 18:54 uur, door Callie-P
sommige (waaronder ik) hebben al in bijna 2 maand geen sneeuw meer gezien | Gewijzigd: 26 januari 2014, 19:33 uur, door Debbieke
De eerste dagen van februari kunnen de temperaturen geleidelijk stijgen met nachtvorst alleen in de Ardennen.
Over Rusland en Scandinavië en tot Duitsland blijft het zeer koud; later kan eventueel deze koude luchtmassa onze streken bereiken.
iemand die meer weet want als ik de kaarten bekijk zie ik dit totaal niet gebeuren hoor!!
Callie-p waar halen ze dit vandaan ?? Er staat toch later ? De kaarten veranderen om de haverklap, ik zelf denk namelijk ook dat februari de wintermaand gaat wordenOp basis waar van...?
Met de huidige kaarten en de wetenschap dat het in de USA erg koud is, is er geen fundering voor stabiel winterweer. We zullen de kaarten moeten afwachten of die soelaas bieden.
Ik ben het oneens met "De Friese weerman" dat de kaarten constant veranderen. Het zijn kleine nuances die verschillen maken zoals we ze nu hebben maar om echte koude over de Benelux heen te krijgen die dan ook wat langer aanhoudt is meer nodig dan een paar nuances en dat gebeurt niet op de kaarten.
Het KMI kan net als wij niet veel verder kijken en met de huidige trend in het weer is de kans dat we echte langdurige koude krijgen niet erg groot.. maar goed de kans is er altijd en eigenlijk zegt het KMI niet veel meer
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 19:04 uur, door Callie-P
Ik ben het oneens met "De Friese weerman" dat de kaarten constant veranderen. Het zijn kleine nuances die verschillen maken zoals we ze nu hebben maar om echte koude over de Benelux heen te krijgen die dan ook wat langer aanhoudt is meer nodig dan een paar nuances...
Het KMI kan net als wij niet veel verder kijken en met de huidige trend in het weer is de kans dat we echte langdurige koude krijgen niet erg groot.. maar goed de kans is er altijd en eigenlijk zegt het KMI niet veel meer Niets meer aan toe te voegen | Gewijzigd: 26 januari 2014, 19:33 uur, door Debbieke
Ik ben het oneens met "De Friese weerman" dat de kaarten constant veranderen. Het zijn kleine nuances die verschillen maken zoals we ze nu hebben maar om echte koude over de Benelux heen te krijgen die dan ook wat langer aanhoudt is meer nodig dan een paar nuances en dat gebeurt niet op de kaarten.
Het KMI kan net als wij niet veel verder kijken en met de huidige trend in het weer is de kans dat we echte langdurige koude krijgen niet erg groot.. maar goed de kans is er altijd en eigenlijk zegt het KMI niet veel meer
dat is wat ik juist raar vind het KMI zegt niet rap zooon dingen en plots dit
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 19:34 uur, door Debbieke
hoe zit her hier mee
Vertel, wat is het punt?
Ik heb hier in Hilversum al meerdere natte vlokken waargenomen, al valt het echter wel meer onder de regen. Wij liggen dan ook op de grens.
Ook uit Utrecht en den Helder zijn al meerdere meldingen van natte sneeuwval.
Verder heb ik al aangegeven dat door neerslagafkoeling het vaak het geval zal zijn dat het eerst regent, en dan pas sneeuwt.
Wat klopt er precies niet aan?
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 19:17 uur, door Rene Dwars
Al de hele dag loopt de tempratuur op afgelopen nacht was het -7 en overdag was het rond -3 en nu loopt de tempratuur weer wat op. Hopelijk gaat de tempratuur hier weer wat naar beneden en gaat het hier straks flink sneeuwen. | Gewijzigd: 26 januari 2014, 19:13 uur, door Peter-Paul
Al de hele dag loopt de tempratuur op afgelopen nacht was het -7 en overdag was het rond -3 en nu loopt de tempratuur weer wat op. Hopelijk gaat de tempratuur hier weer wat naar beneden en gaat het hier straks flink sneeuwen. duurd niet lang meer Peter witte goud daalt hier al Roden >Bovesmilde 15km | Gewijzigd: 26 januari 2014, 19:23 uur, door Tatanka