Meteo Consult (weer.nl) meld dat in Utrecht, Gelderland, Noord-Holland en Flevoland het enige tijd kan gaan sneeuwen.
Voorlopig alleen nog meer regenmeldingen maar dat zal langzamerhand gaan veranderen.
Hopen op nog 5 erbij vanavond
ik hoop op 5 natte flatsen;)
We gaan dus meteen over naar de Lente. Dat is flink balen want als liefhebber van de seizoenen is dat toch jammer.
We gaan dus meteen over naar de Lente. Dat is flink balen want als liefhebber van de seizoenen is dat toch jammer.
ik ben bang dat je gelijk hebt :$
We gaan dus meteen over naar de Lente. Dat is flink balen want als liefhebber van de seizoenen is dat toch jammer.Naar lange termijn is soms leuk om te kijken, maar dat verandert nog wel een paar keer
We gaan nog niet direct naar de lente hoor, vannacht winterse (onweers)buien. Als die hevig zijn en niet te snel overtrekken, kan dat eventueel zelfs resulteren in sneeuw. Zie daarvoor enkele posts terug van jens en calliep.
Midden in de week wordt het kouder en het KMI spreekt nu al van sneeuw voor gans België (overgaand in regen) voor vrijdag op zaterdag. Deze situatie zal wel nog veranderen.
Dus het is wel degelijk winter, een typisch Benelux winter. We zijn de laatste jaren dan ook serieus verwend geweest.
Vreemd hoor, die grote verschillen. Station Enschede heeft vandaag een temperatuur van ruim +5 graden gemeld. Ik woon slechts 15 km ten NO van Enschede en het is hier niet warmer geweest dan 2.2, inmiddels is het alweer 1.6 graden. Laat die temperatuur nog maar iets meer zakken
oud:
nieuw:
het was precies te mooii om waard te zijn
neerslag wordt wel berekend op hetzelfde uur dat wordt dus waarschijnlijk weer regen (of houdt dit model geen rekening met natte sneeuw?)
nieuw :
Van 26/01 19u tot 27/01 21u : Vanaf het begin van deze avond verwachten we winterse buien (stofhagel, smeltende sneeuw). Vanavond zijn er sneeuwbuien boven 500 m. Later in de nacht en morgen valt er sneeuw boven 200 of 300 m.
Sneeuwval verwacht voor de ganse periode (tot maandag in de avond):
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Provincie Luik: van 5 tot 15 cm (ongeveer 10 tot 15 cm in de Hoge-Venen).
Provincie Luxemburg: van 4 tot 10 cm.
Provincie Namen: 2 tot 7 cm.Provincies Henegouwen, Limburg en Brabant: tijdelijk kans op smeltende sneeuw of sneeuw tijdens de buien (zoiets plaatselijk en minder dan 1 of 2 cm)
1- De temperatuur in een paar uur zo snel zal dalen, van normaal naar pittite kou?
2- Dit dan maar enkele dagen aanhoudt?
Ik ben vandaag wezen zoeken naar oorzaken van bovenstaande, maar voor een beginnd weerleek is dat erg lastig haha. Ik hoop maar dat punt 1 echt gaat gebeuren en punt 2 lekker wegblijft, maar kijkende naar de eensgezindheid van de leden vrees ik het ergste,
kevin e