Echt? En ik wilde dezze wedstrijd thuis nog gaan kijken Zo zie je maar hoe vervelend sneeuw is
Als je fan van een van de 2 bent wel ja!
Echt? En ik wilde dezze wedstrijd thuis nog gaan kijken Zo zie je maar hoe vervelend sneeuw is
Ik wilde de wedstrijd ook kijken maar voor de sneeuw nu en hopelijk vanavond heb ik het wel over dat de wedstrijd niet door gaat
Van 26/01 19u tot 27/01 19u : Vanaf het begin van deze avond verwachten we winterse buien (stofhagel, smeltende sneeuw). Vanavond zijn er sneeuwbuien boven 500 m. Later in de nacht en morgen valt er sneeuw boven 200 of 300 m.
Sneeuwval verwacht voor de ganse periode (tot maandag in de avond):
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Provincie Luik: van 5 tot 12 cm (ongeveer 10 cm in de Hoge-Venen).
Provincie Luxemburg: van 4 tot 10 cm.
Provincie Namen: 2 tot 7 cm.
Voor de mensen die vannacht de baan op moeten wordt het opletten geblazen, ook in Vlaanderen!
Als de neerslagzone gepasseerd is, komen er terug buien met alles erop en er aan. Kans op onweer, hagel, smeltende sneeuw,....
Niet vanwege de sneeuw maar vanwege ijsvorming op het veld op plekken waar die domkoppen gisteren al de sneeuw hebben weggehaald.
Sneeuw werkt als een isolerende deken, haal de sneeuw te vroeg weg en het resterende vocht bevriest.
Ze hadden beter tot vanmorgen kunnen wachten.
De eerste dagen van februari kunnen de temperaturen geleidelijk stijgen met nachtvorst alleen in de Ardennen.
Over Rusland en Scandinavië en tot Duitsland blijft het zeer koud; later kan eventueel deze koude luchtmassa onze streken bereiken.
Wel een leuk idee. Kunnen we niet een apart topic maken voor sneeuwfoto's?
volgens het Ukmo neerslagmodel zal zelfs in Vlaanderen (tm maandagavond) sneeuw gaan vallen. Deze sneeuw zal dan voornamelijk bestaan uit de buien die morgen bij intensieve neerslag misschien sneeuw kunnen brengen. Blijven liggen? nee, dat doet de sneeuw absoluut niet in Vlaanderen. Maar de kans op de eerste vlokken in dit winterseizoen lijkt morgen groot daar.
Wat betreft de neerslagzone die zo langzaamaan Nederland steeds verder aandoet, volgens de nieuwste weerkaarten is het inderdaad zo: De regen, die eerst een tijdje zal vallen in Utrecht, Noord-Holland, en Gelderland, zal voor flinke afkoeling zorgen, en de nieuwste kaarten geven inderdaad aan dat de kans groot is dat daar, zo rond 8 uur s'avonds, de neerslag een paar uur in de vorm van (flinke) sneeuw zou kunnen vallen. Niet alleen natte, ook droge sneeuw behoort dan tot de mogelijkheden. Of het blijf liggen? Dat lijkt me niet, maar aangezien gras, auto's en soms daken nog wel eens snel afkoelen, is het wel mogelijk dat als er sneeuw valt het toch wat wittig word.
We blijven het volgen! | Gewijzigd: 26 januari 2014, 14:05 uur, door Rene Dwars
volgens het Ukmo neerslagmodel zal zelfs in Vlaanderen (tm maandagavond) sneeuw gaan vallen. Deze sneeuw zal dan voornamelijk bestaan uit de buien die morgen bij intensieve neerslag misschien sneeuw kunnen brengen. Blijven liggen? nee, dat doet de sneeuw absoluut niet in Vlaanderen. Maar de kans op de eerste vlokken in dit winterseizoen lijkt morgen groot daar.
Zie een eerder post van mij, waar ook het KMI waarschuwt voor stevige winterse buien met zelfs onweer.
En eerste vlokken dit winterseizoen? Die hebben we al gehad eind november of begin december (weet het niet meer exact)
Zie een eerder post van mij, waar ook het KMI waarschuwt voor stevige winterse buien met zelfs onweer.
En eerste vlokken dit winterseizoen? Die hebben we al gehad eind november of begin december (weet het niet meer exact)
Ja, ik las het al, maar dat ook het UKMO model dat aangeeft is goed nieuws voor daar!
Dat kan inderdaad wel zijn, haha. Maar het is inmiddels al zo lang geleden.
( voordat de vraag komt of het blijft liggen...hier de open vragen :
-snelheid dat het gebied over trekt
-intensiviteit
Dus zoals al eerder gezegd.. en als eerste door jenssweerts gemeld "de maandag ochtend kan voor verrassingen gaan zorgen" )
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 14:14 uur, door Callie-P
En eerste vlokken dit winterseizoen? Die hebben we al gehad eind november of begin december (weet het niet meer exact) ergens begin december vlak voor sinterklaas denk de 4de | Gewijzigd: 26 januari 2014, 14:23 uur, door Debbieke
Ja jullie hebben al wat sneeuw gezien. Maar weinig mensen hebben in Limburg al een vlok gezien, zoiets is echt speciaal in de winter.
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 14:28 uur, door WimBaens
-intensiviteit
Dus zoals al eerder gezegd.. en als eerste door jenssweerts gemeld "de maandag ochtend kan voor verrassingen gaan zorgen" )
Het KMI voorspelt toch stevige buien, dat lijkt me toch al positief.
Als het zo snel overtrekt zoals gisteren, dan moeten we er niet op rekenen natuurlijk
Winters onweer zou natuurlijk fantastisch zei (dan eentje met sneeuw natuurlijk)
edit: dat met die auto's klopt niet. En zelfs mijn balkon heeft bevroren regendruppels. Dus het vriest wel degelijk. | Gewijzigd: 26 januari 2014, 14:33 uur, door Delain
-intensiviteit
Het KMI voorspelt toch stevige buien, dat lijkt me toch al positief.
Als het zo snel overtrekt zoals gisteren, dan moeten we er niet op rekenen natuurlijk
Winters onweer zou natuurlijk fantastisch zei (dan eentje met sneeuw natuurlijk)
het gaat gewoon een leuk weekje worden...
Behoorlijke vorst rond de 30ste... en daarna staat er misschien wel meer op het programma