ik heb even opgezocht waar ulft ligt en ik denk wel dat jij natte sneeuw krijgt die misschien tijdelijk blijft liggen,ik zag namelijk op een ander forum de neerslagsoort die ec berekent en deze berekent sneeuw ten noorden van de lijn haarlem-utrecht-nijmegen ik kan dat kaartje helaas niet plaatsen want de neerslagsoort kaarten van ec zijn betalend
Wat leuk dat je het op hebt gezocht. Maar als ik naar de kaartjes kijk zie ik niet tot nauwelijks de kou opschuiven. Laat staan een oosten wind. En gister zouden we idd vanavond sneeuw krijgen. Ik weet het veranderd met de dag, maar toen werd er gezegd dat we oosten wind zouden krijgen. En die zie ik op dit moment niet!vandaar. !!!!
Als de wind gaat draaien zullen de temps wel oplopen, nu nog oostenwind.
Mischien een hele domme vraag maar hoe kan ik de neerslag soort zien sneeuw regen
Dit kaartje gaat alleen maar over sneeuwval geen regen.
MAAAAR let op dat dit een moment opname is en dat de werkelijkheid veel kan verschillen met dit kaartje.. ( zowel positief als negatief )
p.s. voorlopig heb jij meer kans op sneeuw dan ik en ik moet mijn kinderen uitleggen dat er ook winters in NL zijn zonder sneeuw... want die zijn namelijk erg verwend en weten niet beter dat het elk jaar sneeuwt.
Dat is waar maar toch zie ik het nog niet gebeuren vanavond. Ik denk namelijk dat het te warm is en gewoon regen word hier
In de provincies Groningen, Drenthe en Friesland komt verraderlijke gladheid voor als gevolg van ijzel. Verder is het ook nog glad als gevolg van sneeuwresten of bevriezing van natte weggedeelten.Vanavond wordt in het noordoosten van het land opnieuw sneeuw verwacht. Met name in Groningen en Drenthe kan weer enkele centimeters vallen.
Winterexpert @WeermanAshoka 10m
New Data for NO - Nederland omtrent de #Sneeuw 100 % kans op significante hoeveelheid van 15 cm gemiddeld ! Langdurig #sneeuwval ! Vanavond
Bron: Knmi
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 10:38 uur, door Tatanka
Is niet echt relevant. Do en vrijdag ijsdagen. Daarna oplopende temperaturen met voornamelijk zuiden winden.
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 10:43 uur, door marcuz
Noodweercentrale geeft een voorwaarschuwing voor ijzel in Noord oost Nederland.
En waarschuwt actueel voor ijzel in het oost Overijsel en zuid Drenthe (0.1 tot 1 l/m² neerslaghoeveelheid)
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
bewonder je optimisme hoor
maar verwacht je niet te veel?
maar verwacht je niet te veel? ik grijp elke kans he
het moet toch ooit eens gebeuren dat we allemaal nog eens verrast worden met onverwacht sneeuw
Nee, voor 24:00 vanavond is het in het hele land boven nul gekomen.
maar verwacht je niet te veel? ik grijp elke kans he
het moet toch ooit eens gebeuren dat we allemaal nog eens verrast worden met onverwacht sneeuw
ja zal wel eens gebeuren maar ik kijk nogal negatief tegenover deze herfst (oeps winter) dus het zal niet voor vandaag zijn vrees ik