Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tatanka
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 januari 2014, 09:03 uur | Bericht #417946
Hier een foto van de sneeuw in mijn tuin

there can be only one
26 januari 2014, 09:05 uur | Bericht #417947
Mijn weerstation hier in drachten geeft -1.5 aan. Wat een enorme temperatuurs verschillen zeg!
Waarom deze advertentie?
Jenss
Moderator
26 januari 2014, 09:18 uur | Bericht #417948
eerlijk gezegd denk ik niet dat de kou vanavond verdreven zal worden in het noordoosten,er ligt een serieus pak sneeuw en het is ook veel kouder dan verwacht,leeuwarden en enschede zitten ook al bijna in de kou ik vraag me af of de weermodellen dat pak sneeuw vannacht al hebben opgenomen in hun berekening de nieuwe zouden wel eens compleet anders kunnen zijn:)

26 januari 2014, 09:19 uur | Bericht #417949
Regen bij -1.6. Bevriest op de grond.
Callie-P
Moderator
26 januari 2014, 09:24 uur | Bericht #417950
Citaat van Hooizolder, zondag 26 januari 2014, 9:05 uur Mijn weerstation hier in drachten geeft -1.5 aan. Wat een enorme temperatuurs verschillen zeg!
Hieronder de 2mtr kaart en de windchill... een verschil van +/- 15 graden met het noordoosten en het zuidwesten !!!!  waar een klein land al niet groot in kan zijn

marcuz
Lid
26 januari 2014, 09:28 uur | Bericht #417952
Ik moet nog zien of er sneeuw gaat vallen vandaag in het noord oosten. weermodellen laten alleen maar regen zien. Temperatuur is vanacht overal ruimschoots boven nul
Sunrise
Lid
26 januari 2014, 09:31 uur | Bericht #417953
Ok gisteren een beetje teleurgesteld dat we eerst natte sneeuw hadden, na even weggedoezeld te zijn op de bank heeft zich toch een sneeuwlaagje gevormd!! Vanmorgen trok ik de gordijnen open en is het toch wit! Op de weg hiervoor ligt een gevaarlijke mix van gesmolten sneeuw wat weer opnieuw is bevroren...uitkijken dus!
Jenss
Moderator
26 januari 2014, 09:34 uur | Bericht #417954
ook vorst nu in enschede:)
Callie-P
Moderator
26 januari 2014, 09:36 uur | Bericht #417955
Citaat van marcuz, zondag 26 januari 2014, 9:28 uur Ik moet nog zien of er sneeuw gaat vallen vandaag in het noord oosten. weermodellen laten alleen maar regen zien. Temperatuur is vanacht overal ruimschoots boven nul
Ik denk dat op de plaatsten in het Noordoosten waar nu een redelijke laag sneeuw ligt de kansen erg groot zijn voor meer sneeuw ipv regen. Door het sneeuwdek zal de temperatuur op het land niet veel afkoelen.
Maar goed het zal ook afhankelijk zijn hoe snel de koude lucht plaats maakt voor de iets minder koude lucht... ow jee dat wordt weer NOWCASTEN

Heesen
Lid
26 januari 2014, 09:37 uur | Bericht #417956
Citaat van Callie-P, zondag 26 januari 2014, 8:58 uur Kaartje voor vanavond...HIRLAM

Mischien een hele domme vraag maar hoe kan ik de neerslag soort zien sneeuw  regen 
Heesen
Stormpie
Lid
26 januari 2014, 09:40 uur | Bericht #417957
Nog een kaartje :) (gfs)

| Gewijzigd: 26 januari 2014, 09:48 uur, door Stormpie
Heesen
Lid
26 januari 2014, 09:44 uur | Bericht #417958
Hier dus weer geen sneeuw ben het wel een beetje zat deze winter.n
Heesen
Callie-P
Moderator
26 januari 2014, 09:59 uur | Bericht #417961
Citaat van Heesen, zondag 26 januari 2014, 9:37 uur Citaat van Callie-P, zondag 26 januari 2014, 8:58 uur Kaartje voor vanavond...HIRLAM

Mischien een hele domme vraag maar hoe kan ik de neerslag soort zien sneeuw  regen 

Dit kaartje gaat alleen maar over sneeuwval geen regen.
MAAAAR let op dat dit een moment opname is en dat de werkelijkheid veel kan verschillen met dit kaartje.. ( zowel positief als negatief )

p.s. voorlopig heb jij meer kans op sneeuw dan ik   en ik moet mijn kinderen uitleggen dat er ook winters in NL zijn zonder sneeuw... want die zijn namelijk erg verwend en weten niet beter dat het elk jaar sneeuwt. | Gewijzigd: 26 januari 2014, 10:04 uur, door Callie-P
Jenss
Moderator
26 januari 2014, 09:59 uur | Bericht #417962
Citaat van Heesen, zondag 26 januari 2014, 9:44 uur Hier dus weer geen sneeuw ben het wel een beetje zat deze winter.n
ik heb even opgezocht waar ulft ligt en ik denk wel dat jij natte sneeuw krijgt die misschien tijdelijk blijft liggen,ik zag namelijk op een ander forum de neerslagsoort die ec berekent en deze berekent sneeuw ten noorden van de lijn haarlem-utrecht-nijmegen ik kan dat kaartje helaas niet plaatsen want de neerslagsoort kaarten van ec zijn betalend
26 januari 2014, 10:07 uur | Bericht #417965
op facebook zie ik mensen die klagen dat er niet zo veel sneeuw ligt
ze zouden blij moeten zijn dat er iets ligt 

ik kan btw het aantal nachten dat het hier gevroren heeft deze winter op 2 handen tellen 
ik ga niet eens al mijn vingers nodig hebben
het zijn 6 max 7 nachten  | Gewijzigd: 26 januari 2014, 10:12 uur, door love severe weather
onweersdagen 2016 (0)
26 januari 2014, 10:12 uur | Bericht #417966
Citaat van jenssweerts, zondag 26 januari 2014, 9:18 uur eerlijk gezegd denk ik niet dat de kou vanavond verdreven zal worden in het noordoosten,er ligt een serieus pak sneeuw en het is ook veel kouder dan verwacht,leeuwarden en enschede zitten ook al bijna in de kou ik vraag me af of de weermodellen dat pak sneeuw vannacht al hebben opgenomen in hun berekening de nieuwe zouden wel eens compleet anders kunnen zijn:)
Het is hier -0.2 graden met regen en de vraag is hoeveel meer de temperatuur gaat zakken. Ik verwacht vanavond gewoon regen want de temperaturen zullen tijdens de passage van de neerslagzone oplopen toch?

| Gewijzigd: 26 januari 2014, 10:15 uur, door reedtimmer
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Heesen
Lid
26 januari 2014, 10:15 uur | Bericht #417967
Citaat van jenssweerts, zondag 26 januari 2014, 9:59 uur Citaat van Heesen, zondag 26 januari 2014, 9:44 uur Hier dus weer geen sneeuw ben het wel een beetje zat deze winter.n
ik heb even opgezocht waar ulft ligt en ik denk wel dat jij natte sneeuw krijgt die misschien tijdelijk blijft liggen,ik zag namelijk op een ander forum de neerslagsoort die ec berekent en deze berekent sneeuw ten noorden van de lijn haarlem-utrecht-nijmegen ik kan dat kaartje helaas niet plaatsen want de neerslagsoort kaarten van ec zijn betalend

Wat leuk dat je het op hebt gezocht. Maar als ik naar de kaartjes kijk zie ik niet tot nauwelijks de kou opschuiven. Laat staan een oosten wind. En gister zouden we idd vanavond sneeuw krijgen. Ik weet het veranderd met de dag, maar toen werd er gezegd dat we oosten wind zouden krijgen. En die zie ik op dit moment niet!vandaar. !!!!
Heesen
marcuz
Lid
26 januari 2014, 10:15 uur | Bericht #417968
Citaat van reedtimmer, zondag 26 januari 2014, 10:12 uur Citaat van jenssweerts, zondag 26 januari 2014, 9:18 uur eerlijk gezegd denk ik niet dat de kou vanavond verdreven zal worden in het noordoosten,er ligt een serieus pak sneeuw en het is ook veel kouder dan verwacht,leeuwarden en enschede zitten ook al bijna in de kou ik vraag me af of de weermodellen dat pak sneeuw vannacht al hebben opgenomen in hun berekening de nieuwe zouden wel eens compleet anders kunnen zijn:)
Het is hier -0.2 graden met regen. Ik verwacht vanavond gewoon regen want de temperaturen zullen tijdens de passage van de neerslagzone oplopen toch?

Klopt. Maakt niet veel uit of er op dit moment sneeuw ligt of niet
Jenss
Moderator
26 januari 2014, 10:16 uur | Bericht #417969
Citaat van reedtimmer, zondag 26 januari 2014, 10:12 uur Citaat van jenssweerts, zondag 26 januari 2014, 9:18 uur eerlijk gezegd denk ik niet dat de kou vanavond verdreven zal worden in het noordoosten,er ligt een serieus pak sneeuw en het is ook veel kouder dan verwacht,leeuwarden en enschede zitten ook al bijna in de kou ik vraag me af of de weermodellen dat pak sneeuw vannacht al hebben opgenomen in hun berekening de nieuwe zouden wel eens compleet anders kunnen zijn:)
Het is hier -0.2 graden met regen. Ik verwacht vanavond gewoon regen want de temperaturen zullen tijdens de passage van de neerslagzone oplopen toch?

ik denk dat het wel sneeuw zal zijn hoor,de neerslag is veel actiever dus neerslagafkoeling,trouwens volgens mij valt er daar regen niet omdat het hoger te warm is maar omdat de neerslag komt van wolken op middelbaar niveau en het eigenlijk onderkoelde druppels zijn die vallen en niet sneeuw die smelt en dan terug onderkoeld word
ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen,begrijp je dit?:)

Callie-P
Moderator
26 januari 2014, 10:17 uur | Bericht #417970

Absoluut waar, echter in Noord groningen is het nu nog steeds dik 7 (!) graden onder nul. Het zal daar dus veel langer duren voordat de temperatuur gestegen is en bovendien ligt daar best wel een laagje sneeuw...
Maar bedenk, we zitten echt op het scherpst van de snede kwa temperatuur.  Snelheid zal vandaag en vanavond bepalen wat er voor neerslag valt.

Morgenvroeg staat er aardig wat neerslag op de kaarten ook voor het westen. Dit zal zeker geen droge sneeuw zijn, maar volgens EC is de temperatuur tijdelijk rond de -5 op 850hPA dus het zou zomaar kunnen dat het tijdens een intensieve winterse bui het even glad kan zijn...

Mocht alles veel sneller gaan dan zal het alleen maar regen zijn , maar er is eerlijk gezegd nu echt geen peil op te trekken wat de werkelijkheid zal zijn.
De waarheid zal wel ergens in het midden gaan liggen..

| Gewijzigd: 26 januari 2014, 10:18 uur, door Callie-P
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 71 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 71, lezen 7 mensen het topic "Regenboog op zijn kop".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden