Maar wat een verademing deze sneeuw, na al die regen de afgelopen maanden.
De afgelopen jaren hadden we in het noord-oosten steeds pech toen hier weinig sneeuw viel, nu zitten we eindelijk eens goed wat betreft de sneeuw.
Nu maar hopen dat het de komende dagen blijft liggen, kan ik mooi foto's maken.
Maar wat een verademing deze sneeuw, na al die regen de afgelopen maanden.
De afgelopen jaren hadden we in het noord-oosten steeds pech toen hier weinig sneeuw viel, nu zitten we eindelijk eens goed wat betreft de sneeuw.
Nu maar hopen dat het de komende dagen blijft liggen, kan ik mooi foto's maken.
Helemaal mee eens de afgelopen jaren hadden wij idd bijna geen sneeuw en nu is er idd een leuk laagje sneeuw gevallen ook hier in noord Drenthe
ik zou al blij zijn als ik nog eens sneeuw zou zien
alhoewel ik niet verwacht dat er morgen of maandag iets valt van sneeuw in Belgie :/
kan negatief overkomen maar ik denk er zo over
hopen op een VEEEEL beter winter van 2014-2015Er zal zeker sneeuw vallen in België morgen of maandag: in de Ardennen
Maar je hebt gelijk, in Vlaanderen zal er geen sneeuw vallen, het zal wel tot winterse buien komen denk ik. Ook het KMI geeft dit aan.
Wat ze ook zeggen is dat een onweer niet is uitgesloten. Is voor mij steeds de ultieme combinatie, in dit geval smeltende vlokken die worden opgelicht door bliksem!
Zeker nieuwe sneeuwkansen, sterker nog. Meer dan vandaag.
Zie mijn eerder geposte plaatje.
Ik zag het kaartje ziet er goed uit
ik zou al blij zijn als ik nog eens sneeuw zou zien
alhoewel ik niet verwacht dat er morgen of maandag iets valt van sneeuw in Belgie :/
kan negatief overkomen maar ik denk er zo over
hopen op een VEEEEL beter winter van 2014-2015Er zal zeker sneeuw vallen in België morgen of maandag: in de Ardennen
Maar je hebt gelijk, in Vlaanderen zal er geen sneeuw vallen, het zal wel tot winterse buien komen denk ik. Ook het KMI geeft dit aan.
Wat ze ook zeggen is dat een onweer niet is uitgesloten. Is voor mij steeds de ultieme combinatie, in dit geval smeltende vlokken die worden opgelicht door bliksem!
in de ardennen daar wel ja
winterse buien zie ik niet echt voor morgen
zie geen neerslag signaal voor centrum belgie
enkel de kuststrook en de ardennen hebben neeerslagsignaal
veel "winter" zie ik op de kaarten ook niet
ben lang positief gebleven hoor maar nu geef ik het op (zou mooi zijn als er wat komt)
op naar de winter van 2014-2015 (die hpelijk veel beter is)
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 08:14 uur, door love severe weather
ben lang positief gebleven hoor maar nu geef ik het op (zou mooi zijn als er wat komt)
Nou nou nou.. dan heb je dit stukje denk ik niet gelezen -> http://www.onweer-online.nl/forum/topic/39920/winter-discussietopic-20132014-deel-2/417698/#message417733
Deze week staat bol van winterse taferelen en het is nog lang niet duidelijk wie wat wanneer gaat krijgen...
Goed er staat geen stevige winter klaar om zich over de Benelux te verspreiden maar ik denk dat we nu echt even moeten roeien met de riemen die we hebben...
p.s. ik ben benieuwd naar het KNMI actuele sneeuwkaartje.... eens kijken wat de gemeten hoeveelheden zijn
linkje => http://www.knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/actueel/laatste_kaartje.php
Hij is nog niet geupdated ( laatste update gisteravond rond 19h)
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 08:21 uur, door Callie-P
Nou nou nou.. dan heb je dit stukje denk ik niet gelezen -> http://www.onweer-online.nl/forum/topic/39920/winter-discussietopic-20132014-deel-2/417698/#message417733
Deze week staat bol van winterse taferelen en het is nog lang niet duidelijk wie wat wanneer gaat krijgen...
Goed er staat geen stevige winter klaar om zich over de Benelux te verspreiden maar ik denk dat we nu echt even moeten roeien met de riemen die we hebben...
p.s. ik ben benieuwd naar het KNMI actuele sneeuwkaartje.... eens kijken wat de gemeten hoeveelheden zijn
linkje => http://www.knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/actueel/laatste_kaartje.php
Hij is nog niet geupdated ( laatste update gisteravond rond 19h)
heb ik gelezen
het zal hier bij
mij waarschijnlijk gewoon regen worden
melsbroek lijkt altijd warmer te zijn dan andere gemeentes in de buurt
het kan bijvoorbeeld sneeuwen in Brussel (10 km) van hier en hier doodgewone regen en terwijl er in een deelgemeente van waar ik woon het ook sneeuwt en die ligt op 3 à 4 km vogelvlucht
het zal hier bij
mij waarschijnlijk gewoon regen worden
melsbroek lijkt altijd warmer te zijn dan andere gemeentes in de buurt
het kan bijvoorbeeld sneeuwen in Brussel (10 km) van hier en hier doodgewone regen en terwijl er in een deelgemeente van waar ik woon het ook sneeuwt en die ligt op 3 à 4 km vogelvlucht
kom op makker,kop op er staat nog niks vast,zelfs vandaag niet,als het 50 tot 100 km zuidelijker is hebben wij ook sneeuw vandaag, vannacht trouwens ook kans op sneeuwbuien hoor,de hele week nog kansen,ook bij dooiaanvallen op vrijdag/zaterdag
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 12:29 uur, door Debbieke
ga uit van niks word anders weer teleurstelling
| Gewijzigd: 26 januari 2014, 12:29 uur, door Debbieke
Wat gaat deze laag bij ons dan doen nou deze laag geeft ons geen grote storm maar brengt lokaal wel veel neerslag mee in het westen van duitsland voor ons nederlanders ligt deze dus noorden noord-oosten en oosten van nl. Om aldaar een nieuwe sneeuw dek af te geven.
Bron: Meteogroup deutschland