het laagje lijkt wel wat zuidelijker te zijn dan verwacht,volgens mij trekt het via utrecht naar gelderland
dat idee had ik ook al. Laat maar komen die sneeuw
| Gewijzigd: 25 januari 2014, 19:32 uur, door Marga
Let op: De sneeuw is in dit beeld nog niet gevorderd tot het Noordoosten. daar ongeveer 4 a 5 cm.
Zoals je ziet lijkt het erop dat t kassa is voor een groot deel van Nederland!
*Sneeuwkaartje*
Houden zo, ik zit in dat gebied met 3 cm.
Ik lees inderdaad op meerdere forums dat het laagje een andere koers aan het volgen is. Mij lijkt dit sterk, aangezien de eensgezinsheid van de modellen.
Voor morgen ziet het er toch een stuk beter uit, ongeveer ten noorden van Utrecht en Enschede 3-10 cm sneeuw. (Zoals het er nu voor staat).
De vorstgrens schuift dit weekend nipt over het noordoosten van Nederland heen en weer, om precies te zijn, over met name Groningen. Nipt of niet, de vorst is in deze hoek van Nederland in ieder geval. In de andere provincies is het minder koud met geen nachtelijke vorst op normale waarnemingshoogte en middagtemperaturen tot om en nabij 6 graden. Dit geldt ook voor de eerste dagen van de nieuwe week. Maar Woensdag en/of donderdag lijkt de vorst wel het gehele land te bereiken, als de wind overal naar de oosthoek zal zijn gedraaid.
Op de weerkaarten zien we voor tegen die tijd een 'winterse setting': een lagedrukgebied trekt van boven de oceaan naar Frankrijk en een erg sterk hogedrukgebied boven Rusland, met kerndruk oplopend tot 1053 hectoPascal, rolt een uitloper naar Scandinavië uit. Het is echter zeer de vraag of dit de aanzet is tot een lange vorstperiode, of dat het bij kortdurende winterkou blijft....Afwachten maar.
Is perfect geformuleerd e, ok mijn mening Vuile winter zoals calliep al aangaf
ik had je even moeten citeren.. maar kijk maar eens hoe dicht de grens van sneeuw en regen is... leeuwarden regen en iets oostelijker sneeuw...
Hieronder het pad wat de buienlijn lijkt te nemen..
| Gewijzigd: 25 januari 2014, 19:12 uur, door Callie-P
ik had je even moeten citeren.. maar kijk maar eens hoe dicht de grens van sneeuw en regen is... leeuwarden regen en iets oostelijker sneeuw...
Klopt.......en het is nu weer droog. Kortstondige bui. Wachten af.
Ik denk dat het onweerspektakel nog wel eens interessanter wordt dan die sneeuwval. Ik hoop voor jullie een prachtige lichtshow
Ik denk dat het onweerspektakel nog wel eens interessanter wordt dan die sneeuwval. Ik hoop voor jullie een prachtige lichtshow
jij krijgt misschien sneeuw met onweer want ten noordwesten van nederland ligt ook onweer,misschien dat door de hevige neerslag je toch nog sneeuw krijgt in plaats van regen