WRF ''het'' sneeuwmodel is juist een stuk beter geworden!
Een groot gebied met 5-10cm sneeuw | Gewijzigd: 24 januari 2014, 19:08 uur, door Stefanv
WRF ''het'' sneeuwmodel is juist een stuk beter geworden!
Een groot gebied met 5-10cm sneeuw
dat heeft denk ik te maken met het feit dat de koude lucht vandaag verder gevorderd is dan verwacht,WRF pikt dit waarschijnlijk op omdat zij een hogere resolutie hebben modellen als gfs zien zo iets niet
Een groot gebied met 5-10cm sneeuw Dat is inderdaad een heel ander kaartje dam wat ik heb gezien. Dit ziet er veel zeer goed uit | Gewijzigd: 24 januari 2014, 19:17 uur, door Debbieke
er zijn kansen vanaf maandagavond op sneeuw,misschien ook morgenavond maar dan moet alles juist vallen en dan zal het meer in de vorm van winterse buien zijn(heel natte sneeuw,regen en hagel)
Als EC dit zo ook laat zien ben ik benieuwd naar Callie-P zijn stoplicht. Eigenlijk laat EC dit al een paar dagen zien Daar wordt al enkele dagen een ijsdag aangegeven en amper neerslagsignalen = oostenwind
Als EC dit zo ook laat zien ben ik benieuwd naar Callie-P zijn stoplicht. Eigenlijk laat EC dit al een paar dagen zien Daar wordt al enkele dagen een ijsdag aangegeven en amper neerslagsignalen = oostenwind
Dat klopt maar het zou mooi zijn als ze ook vanavond weer een mooie run laten zien
EC144:
Sneeuw? | Gewijzigd: 24 januari 2014, 19:45 uur, door Stefanv
Als we de pluimen van de voorbije dagen mogen geloven, zou dit wel eens een "warme" uitbijter kunnen zijn, de meeste leden gingen voor een strakke OC.
Meteociel.fr of Wetterzentrale.de
zijn ten zeerste aan te raden en betrouwbaar !
http://www.wetterzentrale.de/topkarten/fsecmeur.html
http://www.meteociel.fr/modeles/ecmwf.php?ech=240&mode=1&map=0&archive=0 | Gewijzigd: 24 januari 2014, 19:58 uur, door Thomas Van Hullebusch
bij NOS en RTL4 zijn ze anders heilig van overtuigd , dat de stroming oost wordt en de temps in de loop van de week verder dalen in heel het land tot tegen of onder het vriespunt.....
Maar dan geen neerslag als het tot zoiets moest komen.