Het doemscenario voor J CroonMwah, ik ben een geharde straatfeestvierder dus sneeuw wind regen en kou deren mij dan niet zo.... Ik heb het te druk met andere dingen.
Het enige wat we echt niet kunnen gebruiken is gladheid door ijs, ijzel en tot ijs getrapte sneeuw. Als het sneeuwt dan maar continue zodat er geen ijslaag ontstaat.
Als ik jouw was zou ik nu snel naar de winkel rennen en proviant inslaan, voor je het weet zit je ingesneeuwt / vastgevroren
hier is het helaas alleen maar nat en voor mijn idee TE warm ..
Erg benieuwd wat de waarheid gaat worden... Extreem (S)now-casten gaat het worden
En ook hier even de laatste NAO index. ( deze moet onder nul zijn voor winter in Europa).
source: http://www.meteo-maarssen.nl
NOORD ATLANTISCHE OSCILLATIE (NAO)
De NAO is een onderdeel van de AO. Tussen omstreeks 1950 en 1970 was deze over het algemeen negatief, maar sinds 1970 wordt de positieve NAO steeds dominanter. Bij een positieve NAO overheersen de westen winden en bij een negatieve NAO wordt de continentale invloed in Europa groter. | Gewijzigd: 24 januari 2014, 17:13 uur, door Callie-P
Erg benieuwd wat de waarheid gaat worden... Extreem (S)now-casten gaat het worden
En ook hier even de laatste NAO index. ( deze moet onder nul zijn voor winter in Europa).
Ook GFS laat het sneeuwgebied oostelijker zien.
(Voor de Ardennen is deze run een stuk beter. Van 5cm in de vorige run naar 13cm in de nieuwe. Bovenop de sneeuw die er al ligt). | Gewijzigd: 24 januari 2014, 17:16 uur, door Stefanv
Nietwaar extremenliefhebbers?In Vlaanderen kunnen we dat misschien wel nog halen