Zelfs vrijdag komen we nog in de plus uit volgens gfs
mvgIs natuurlijk maar 1 van de leden (en het is GFS)
Het is natuurlijk ook nog een week ver, even afwachten wat de runs de volgende dagen gaan doen
@kenny, voor Vlaanderen is het inderdaad koffiedik kijken, ik ben enthousiast voor de (Noord) Nederlanders onder ons hier op het forum
Ik zal hier foto's plaatsen komende dagen als de sneeuw gaat vallen bij ons in het Noorden
mvg
Mja heb daar mijn twijfels over. Nu elk zijn mening hierover. GFS wordt soms als zwieberpluim bekeken mede door dat ze 4 maal per dag een update doen. Wat betreft die ijsdagen telt het gemiddelde voor regio Leuven(Vlaanderen) er toch een stuk of 3.
| Gewijzigd: 24 januari 2014, 11:43 uur, door Bart Standaert
Ja dat is idd wel opvallend om nu al een waarschuwing te geven. Ik verwacht er ook wel wat van ik denk dat het gebied toch wel een leuk laagje sneeuw geeft.
Ja wat wilen we nou, gekwakkel of records? Als we dat laatste willen zijn Hellmann puntjes wel het laatst wat we kunnen gebruken...
Citaat van Citaat van Thomas Van Hullebusch, vrijdag 24 januari 2014, 11:41 uur Totaal geen waar. Callie-p zei dit onlangs nog tegen me : EC werkt met 51 leden en GFS met slechts 20, wie is dan betrouwbaarst? Daarbij GFS is teveel verouderd.GFS maakt 4 runs per dag, waarvan 2 (o6 en 18) met 20 leden, de 00 en 12 rund meen ik ook met veel meer leden.
Dat GFS verouderd zou zijn of minder betrouwbaar is niet per definitie waar, je moet hier de reacties eens lezen als GFS met gewildere pluimen komt en EC niet...
Dat GFS verouderd zou zijn of minder betrouwbaar is niet per definitie waar, je moet hier de reacties eens lezen als GFS met gewildere pluimen komt en EC niet... Ik blijf toch bij mijn persoonlijk standpunt dat gfs niet mijn ding is in de winter Ook al geeft die een prachtpluim
Mooie beelden uit de VS spectaculair winterlandschap.
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/kijk-mee-spectaculair-winterlandschap-vs
mvgZal moeilijk worden, een graadje meer of minder zal volgende week een groot verschil betekenen.
Even stukje KMI:
Dinsdag blijft het licht wisselvallig, maar de kans op winterse buien zal geleidelijk afnemen. In de Ardennen vriest het 's nachts. De maxima liggen tussen 0 en 5 graden. De zuidenwind is meestal matig.
Van woensdag tot vrijdag stroomt er langs de noordelijke flank van een depressie boven Frankrijk en de Alpen koudere en eerst nog onstabiele lucht. Opklaringen wisselen af met zwaarbewolkte perioden met enkele buien van sneeuw of smeltende sneeuw, later wordt het droger. 's Nachts vriest het overal, en de maxima liggen tussen -3 graden in Hoog-België en 0 tot +3 graden elders.
Edit: op de hoge venen ligt er momenteel tot 9cm sneeuw. | Gewijzigd: 24 januari 2014, 12:16 uur, door Sven
GFS
| Gewijzigd: 24 januari 2014, 12:17 uur, door Bart Standaert
GFS
Dit ziet er goed uit.
GFS
Bedankt voor de animaties!
Voor sneeuwsituaties op korte termijn kan iedereen beter naar HiRLAM en Harmonie kijken. Deze resolutie is veel hoger dan GFS en EC.
Harmonie zaterdagavond 19:00 :
Ow en GFS06Z is gewoon weer een koude run hoor! Enkel de Oper(zwart) is op het einde een warme uitbijter.
Ik verwacht een koude pluim rond 14:00 | Gewijzigd: 24 januari 2014, 13:09 uur, door Stefanv
Wat mij opvalt de laatste dagen is dat de temperatuursverwachting zoals die genoemd word op bepaalde weersites/ presentaties, enigzins aan de hoge kant is telkens. Vandaag zijn er ook verschillende media's die in groningen 1 graad in de plus voorspellen maar het vriest hier toch echt.
PS: ik hoop dat de rest van nl het ook koud gaat krijgen, maar ik geniet hier van de licht witte wereld met vorst.
Temp hier nu -2.1.