Even afwachten... Het noordoosten moet haast wel in de prijzen gaan vallen dit weekend met misschien maar een paar cm maar sneeuw is sneeuw toch !
De 31ste hou ik al een poosje in de gaten en dat is echt wel een leuke uitbijter aan het worden. In eerste instantie heb ik er eigenlijk op het forum geen aandacht aan besteed omdat ik eerst wilde dat ze consistent terug blijft komen in de modellen.. en dat doet ze !
Wat ook wel een leuke trend in de runs is, is dat het erop begint te lijken dat de Benelux (tijdelijk) even de hoofdrijbaan lijkt te worden van lagedruk gebiedjes.Ik zeg "jes"omdat het elke keer kleine drukgebiedjes zijn.
Het voordeel hiervan is dat het dus zomaar kan resulteren dat we veel meer met winterse neerslag te maken krijgen dan in eerste instantie verwacht.
Volgende week gaat denk ik in de categorie "vuile winter"vallen en dat zou best wel eens wat langer aan kunnen houden....
Citaat van marcuz, vrijdag 24 januari 2014, 11:09 uur Sneeuw is helaas van de kaarten
nee hoor .. check mijn vorige posts maar even met de Hirlam kaarten..
http://www.weeronline.nl/vakman-index/130/0
Berichten samengevoegd door Debbieke | Gewijzigd: 24 januari 2014, 11:24 uur, door Debbieke
De windrichting is ook gedraaid van N naar NO. | Gewijzigd: 24 januari 2014, 11:17 uur, door reedtimmer
Het is nu eens spannend en leuk (vorige maanden 0 kansen) en toch moeten er weer de sfeer verpesten
mvg
KT is anders warmer geworden.
Vandaag:
allemaal minimale verschillen eigenlijk, eigenlijk kijken we al dgane tegen dezelfde pluimen aan waarin alleen oper en control wel eens willen springen... | Gewijzigd: 24 januari 2014, 11:24 uur, door jcroon
Het is nu eens spannend en leuk (vorige maanden 0 kansen) en toch moeten er weer de sfeer verpesten Ja maar een vuile winter is dan ook weer niet wat de ware winterliefhebber zal inspireren, veel gekwakkel, veel dooi tussen de buien door... Misschien zelfs sneeuw zonder Helllmannn punten.
Uitstraling kan maar dan moet het opklaren en daar ontbreekt het in een vuile winter ook vaak aan.
mvg
mvg
Zelfs vrijdag komen we nog in de plus uit volgens gfs
mvg
allemaal minimale verschillen eigenlijk, eigenlijk kijken we al dgane tegen dezelfde pluimen aan waarin alleen oper en control wel eens willen springen... Had het gisteren ook al aangegeven dat er dit weekend op korte termijn nog opvallend veel was.
Ik dacht dat dit vandaag zou weggewerkt worden, maar er is nog steeds wat spreiding, veel zal afhangen van de positie van het laag.
mvg
GFS is niet betrouwbaar inzake winterweer, EC gemiddelde zorgt voor ijsdagen donderdag en vrijdag, daarna onzeker, maar als je de grafieken ziet van winterplaza dan gaan we toch zeker een paar hellmannen sprokkelen
| Gewijzigd: 24 januari 2014, 11:36 uur, door Thomas Van Hullebusch
Zelfs vrijdag komen we nog in de plus uit volgens gfs
mvgIs natuurlijk maar 1 van de leden (en het is GFS)
Het is natuurlijk ook nog een week ver, even afwachten wat de runs de volgende dagen gaan doen
@kenny, voor Vlaanderen is het inderdaad koffiedik kijken, ik ben enthousiast voor de (Noord) Nederlanders onder ons hier op het forum
| Gewijzigd: 24 januari 2014, 11:39 uur, door Sven
mvg
Totaal geen waar. Callie-p zei dit onlangs nog tegen me : EC werkt met 51 leden en GFS met slechts 20, wie is dan betrouwbaarst? Daarbij GFS is teveel verouderd.