Inderdaad weinig tot geen spreiding. Enkel, zoals reeds gezegd, op zondag. De koude oplossing zijn dan wel veel talrijker, maar het is opvallend dat er op KT nog een tamelijke spreiding is Morgen zal dit wel weggewerkt worden, ten laatste zaterdag. Hopelijk aan de goede kant
Edit: Op LT ziet het er warm uit, maar eigenlijk gaat het gemiddeld nog maar naar 4 graden Nu allemaal duimen mensen dat dit op de kaarten blijft staan!
| Gewijzigd: 23 januari 2014, 22:11 uur, door Sven
Inderdaad weinig tot geen spreiding. Enkel, zoals reeds gezegd, op zondag. De koude oplossing zijn dan wel veel talrijker, maar het is opvallend dat er op KT nog een tamelijke spreiding is Morgen zal dit wel weggewerkt worden, ten laatste zaterdag. Hopelijk aan de goede kant
Edit: Op LT ziet het er warm uit, maar eigenlijk gaat het gemiddeld nog maar naar 4 graden Nu allemaal duimen mensen dat dit op de kaarten blijft staan!
Ga er maar van uit dat het nu toch wel winter wordt. Wellicht breken we tegen de statistieken in een record. Namelijk 6 winters op een rij op basis van de Hellmangetallen. Zover is het nog niet, maar het zou zo maar kunnen dat gezien de drukverdeling, en het reeds aanwezig koude reservoir het oude record aan diggelen gaat. Er is maar 1 maar.... dat is de windrichting, wordt deze oostelijke dan wordt het winter, blijft deze in de noordoosthoek hangen, dan krijgen wel sneeuw met hoge vriestemperaturen.
| Gewijzigd: 23 januari 2014, 22:20 uur, door Renssie
Mijn ideale scenario: sneeuwdek opbouwen waar het kan dit weekend om zo nog koudere temperaturen te krijgen volgende week. Zo zal de rest van het land (waar het dit weekend gewoon zal regenen) ook wel afkoelen
Edit: iemand een idee waar ik de pluimen van België kan terugvinden?
| Gewijzigd: 23 januari 2014, 23:18 uur, door Sven
Iemand eigenlijk enig idee hoe de situatie ervoor staat in Laag-België? Ik gok op winterse buien, misschien met een nog beter scenario wat sneeuw.
Mijn ideale scenario: sneeuwdek opbouwen waar het kan dit weekend om zo nog koudere temperaturen te krijgen volgende week. Zo zal de rest van het land (waar het dit weekend gewoon zal regenen) ook wel afkoelen
Edit: iemand een idee waar ik de pluimen van België kan terugvinden?
Deze staan gewoon op weerplaza, bij de 15 daagse kun je Belgie en Luxemburg selecteren,
Ik heb de pluim maar gewoon voor je gefotografeerd, dit is de 15 daagse van het GFS voor de regio Brussel.
Zoals te zien is staat ook Belgie er niet heel slecht voor, Nederland beter, maar gezien de temperatuur best kans op winterse prikjes.
mvg
Iemand eigenlijk enig idee hoe de situatie ervoor staat in Laag-België? Ik gok op winterse buien, misschien met een nog beter scenario wat sneeuw.
Ziet er goed uit zeg. Wie had dat gedacht, top man
mvgJij bent echt een antiwinters, bekijk gewoon de pluimen en niet de runs. En doe even normaal nu al de zomerprognose ben je wel helemaal lekker? Je hebt zeker aandacht te kort.
Ik heb de pluim maar gewoon voor je gefotografeerd, dit is de 15 daagse van het GFS voor de regio Brussel.
Zoals te zien is staat ook Belgie er niet heel slecht voor, Nederland beter, maar gezien de temperatuur best kans op winterse prikjes. Hartelijk dank voor de info!
Is er geen ECMWF voor België voorhanden? GFS is en blijft voor mij te ontbetrouwbaar in de winter.
@kenny, zie hierboven. Hieronder de ECMWF voor zuid-west Nederland (kan je zeker vergelijken met west-belgië)
Deze is zeker goed te noemen!
Edit @De Friese Weerman: niet op ingaan, levert toch niks op. Sommigen moeten nu eenmaal de leuke sfeer willen bederven
| Gewijzigd: 23 januari 2014, 23:41 uur, door Sven