Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Sven
Moderator
23 januari 2014, 16:10 uur | Bericht #417278
Citaat van Delain, donderdag 23 januari 2014, 15:43 uur Toch wel apart dat die GFS pluim stug vasthoud aan die winterse setting voor het noorden/noordoosten. Natuurlijk verder een goede pluim, maar je krijgt er zo langzamerhand geen echte hoogte meer van waar het nou op uit gaat draaien. Omdat het  in het noordoosten ook niet zo wil opschieten met die kouinval. Alles is afhankelijk van het laag dat moet passeren, passeert het 100km zuidelijker, dan zit gans nederland in de winter, 100km noordelijk, dan krijgt niemand er iets van

23 januari 2014, 16:16 uur | Bericht #417280
Toch wel grappig dat we inmiddels, al een flink aantal dagen dat deze onzekerheid in de kaarten verscheen, nog steeds niks wijzer geworden zijn.
Oke, misschien wel iets: We kunnen concluderen dat de winter best wel kans van slagen heeft in Nederland deze keer.
Zoals de Friese Weerman al eerder postte, die pluimen zien er zeer goed uit en laten in ieder geval niet of nauwelijks leden zien van boven de 5 graden.
Volgens deze pluim kan het of 2 a 3 graden boven nul worden, of iets onder het vriespunt. Beste papieren voor het noordoosten.
Echter is de kans op winterweer in midden en oost Nederland volop aanwezig. Alles gaat afhangen van het laag dat moet passeren. Passeert hij te noordelijk, dan krijgt het HELE land regen. Zuidelijker, heel het land flink winterweer met veel sneeuw. Om dat nu al aan te geven zijn de zaken veel te onzeker.
Kortom, ons geduld word flink op de proef gesteld en we zullen moeten afwachten.
Waarom deze advertentie?
Stefanv
Moderator
23 januari 2014, 16:16 uur | Bericht #417281
Citaat van svenne, donderdag 23 januari 2014, 16:08 uur Citaat van Silvato, donderdag 23 januari 2014, 15:31 uur Waar moeten het uiterste Z-O zich eigen mee vergelijken? Met het midden of toch meer met het oosten /noord-oosten. Het is misschien een hele domme vraag maar hier is het toch vaak net weer een beetje anders dan elders in het land. Is inderdaad een lastige factor om te voorspellen, is er geen aparte pluim voor zuid-oost?GFS

EC

We gaan voor GFS:)

| Gewijzigd: 23 januari 2014, 16:17 uur, door Stefanv
Heesen
Lid
23 januari 2014, 16:58 uur | Bericht #417282
Dus we moeten heel hard gaan duimen dat deze zuidelijk langs trekt en heel veel sneeuw meebrengt ha ha ha 
Heesen
Stefanv
Moderator
23 januari 2014, 17:14 uur | Bericht #417283
Citaat van Heesen, donderdag 23 januari 2014, 16:58 uur Dus we moeten heel hard gaan duimen dat deze zuidelijk langs trekt en heel veel sneeuw meebrengt ha ha ha 
Volgens de nieuwe GFS volgt het laagje ongeveer dezelfde koers.

jcroon
Lid
23 januari 2014, 17:38 uur | Bericht #417284
Ik heb eens wat EC kaartjes van de  00 run gepakt van hetzelfde moment, donderdag volgende week
Grappig, De kou waar wij  mee te maken krijgen is als  uitloper van een koude-eiland boven Duitsland:

Dat koude eiland is een realtief windstil stuk tussen twee winden uit het zuiden ten Oosten van Duitsland en ten westen van ons

tony
Lid
23 januari 2014, 17:50 uur | Bericht #417285
Edit Marga
Het artikel van Meteoconsult is >> hier << in de berichtgeving te lezen | Gewijzigd: 23 januari 2014, 18:33 uur, door Marga
Live now cause today can be your last
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 januari 2014, 17:59 uur | Bericht #417287
zou evt sneeuw in het noord-oosten nog effect hebben op de verwachtingen van de rest van het land? 
het is namelijk 'vaak' het geval dat de pluimen dan kouder worden.
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded

Silvato
Lid
23 januari 2014, 18:19 uur | Bericht #417288
Dat krachtig hoge druk gebied boven Noord-Rusland waar men het over heeft word dag normaal de een grote Russische beer genoemd? Zoja dan wil dat toch zeggen de diepvries kou zich over Europa gaat transporteren en het vrijwel zeker is dat de kou ons land zal intreden? Zo heb ik het in ieder geval altijd wel gemeent.
23 januari 2014, 18:21 uur | Bericht #417289
in het uiterste noord-oosten sneeuw 
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded

23 januari 2014, 18:37 uur | Bericht #417292
Citaat van Silvato, donderdag 23 januari 2014, 18:19 uur Dat krachtig hoge druk gebied boven Noord-Rusland waar men het over heeft word dag normaal de een grote Russische beer genoemd? Zoja dan wil dat toch zeggen de diepvries kou zich over Europa gaat transporteren en het vrijwel zeker is dat de kou ons land zal intreden? Zo heb ik het in ieder geval altijd wel gemeent.
ook een beer heeft vijanden...
Silvato
Lid
23 januari 2014, 18:46 uur | Bericht #417293
Citaat van Peter Derks, donderdag 23 januari 2014, 18:37 uur Citaat van Silvato, donderdag 23 januari 2014, 18:19 uur Dat krachtig hoge druk gebied boven Noord-Rusland waar men het over heeft word dag normaal de een grote Russische beer genoemd? Zoja dan wil dat toch zeggen de diepvries kou zich over Europa gaat transporteren en het vrijwel zeker is dat de kou ons land zal intreden? Zo heb ik het in ieder geval altijd wel gemeent.
ook een beer heeft vijanden...

Ja , tot zo ver snap ik het nog wel. Maar wanneer zo'n beer zich daadwerkelijk vormt 1040 hPA wat is er dan voor nodig on eventuele diepvries kou vanuit Rusland tegen te gaan?
Sven
Moderator
23 januari 2014, 18:49 uur | Bericht #417294
Citaat van Silvato, donderdag 23 januari 2014, 18:46 uurJa , tot zo ver snap ik het nog wel. Maar wanneer zo'n beer zich daadwerkelijk vormt 1040 hPA wat is er dan voor nodig on eventuele diepvries kou vanuit Rusland tegen te gaan? Het hogedrukgebied moet allesinds goed gevormd zijn en uitlopers hebben over Scandinavië om de kou tot hier te krijgen

jcroon
Lid
23 januari 2014, 18:52 uur | Bericht #417295
Die beer moet zelf ook een sop een nuttige plek gaan hangen. Als je het kaartje ziet wat ik hierboven gemaakt heb zei je dat deze beer eigelijk alleen maar een zuid oostelijke stroming veroorzaakt van misschien wel frisse maar zeker geen siberische koude luchten uit het zuid oosten. En  die beer zit wel erg ver naar hetooosten om hier wat te doen, die zou , ik hoop van niet als niet winterliefhebber, wat meer naar het noord westen moeten gaan.
En er mag niks uit het westen komen, daar komen  best wel sterke  systemen vandaan die misschien wel stuk lopen op een beer maar hem toch  wel  wat oostwaarts duwen
t0entjuh
Lid
23 januari 2014, 18:57 uur | Bericht #417296
Even een vraagje tussendoor,

Hoe plaats ik een foto op dit forum?
Als ik in dit veld, waar ik deze tekst ook heb staan klik op afbeelding invoegen,
Dan selecteer ik de foto die ik wil uploaden maar dan krijg ik er een rood kader omheen.
Klik ik dan op ok dan zie ik de foto niet terug in dit tekstveld.
Wie kan me helpen ,

Alvast bedankt
Sven
Moderator
23 januari 2014, 19:04 uur | Bericht #417297
Citaat van t0entjuh, donderdag 23 januari 2014, 18:57 uur Even een vraagje tussendoor,

Hoe plaats ik een foto op dit forum?
Als ik in dit veld, waar ik deze tekst ook heb staan klik op afbeelding invoegen,
Dan selecteer ik de foto die ik wil uploaden maar dan krijg ik er een rood kader omheen.
Klik ik dan op ok dan zie ik de foto niet terug in dit tekstveld.
Wie kan me helpen ,

Alvast bedankt
Dat kan je hier lezen: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/33086/hoe-voeg-je-een-plaatje-toe-uitleg/
Als je nog problemen ondervindt, best even contact opnemen met een moderator

rvb
Lid
23 januari 2014, 19:14 uur | Bericht #417298
De regen over het westen en het centrum breidt zich uit naar het oosten van het land waar er op de hoogten sneeuw gaat vallen. In het westen wordt het opnieuw meestal droog maar eerst vallen er nog enkele lokale buien. Om 21u schommelen de temperaturen tussen -1 graad in de Hoge Ardennen en +5 graden over het westen. De wind blijft zwak tot matig uit zuid tot zuidwest later draaiend naar het westen.

belgisch weerbericht, -1 in de hoge ardennen, in de lente vriest het er harder (-10). Dit is echt helemaal niks.
Sven
Moderator
23 januari 2014, 19:20 uur | Bericht #417299
Citaat van rvb, donderdag 23 januari 2014, 19:14 uur De regen over het westen en het centrum breidt zich uit naar het oosten van het land waar er op de hoogten sneeuw gaat vallen. In het westen wordt het opnieuw meestal droog maar eerst vallen er nog enkele lokale buien. Om 21u schommelen de temperaturen tussen -1 graad in de Hoge Ardennen en +5 graden over het westen. De wind blijft zwak tot matig uit zuid tot zuidwest later draaiend naar het westen.

belgisch weerbericht, -1 in de hoge ardennen, in de lente vriest het er harder (-10). Dit is echt helemaal niks.
Het vriest daar niet vaak in de lente zo hard hoor
Het is overal warmer dan normaal geweest de laatste tijd, ook in de Ardennen.

Wat er nu wel nog niet in de weermodellen zit (denk ik), is dat het boven een sneeuwdek in de Ardennen wel eens een pak kouder zou kunnen gaan worden.
Idem voor N-O Nederland als het daar tot een sneeuwdek komt.

Stefanv
Moderator
23 januari 2014, 19:24 uur | Bericht #417300
Citaat van svenne, donderdag 23 januari 2014, 19:20 uur Citaat van rvb, donderdag 23 januari 2014, 19:14 uur De regen over het westen en het centrum breidt zich uit naar het oosten van het land waar er op de hoogten sneeuw gaat vallen. In het westen wordt het opnieuw meestal droog maar eerst vallen er nog enkele lokale buien. Om 21u schommelen de temperaturen tussen -1 graad in de Hoge Ardennen en +5 graden over het westen. De wind blijft zwak tot matig uit zuid tot zuidwest later draaiend naar het westen.

Het vriest daar niet vaak in de lente zo hard hoor
Het is overal warmer dan normaal geweest de laatste tijd, ook in de Ardennen.

Wat er nu wel nog niet in de weermodellen zit (denk ik), is dat het boven een sneeuwdek in de Ardennen wel eens een pak kouder zou kunnen gaan worden.
Idem voor N-O Nederland als het daar tot een sneeuwdek komt.

Lijkt mij ook. Mocht er echt 25/30cm vallen gaat het daar s'nachts flink afkoelen. 

Zaterdag op zondag net geen matige vorst:
| Gewijzigd: 23 januari 2014, 19:25 uur, door Stefanv
Sven
Moderator
23 januari 2014, 19:27 uur | Bericht #417301
Citaat van sneeuw, donderdag 23 januari 2014, 19:24 uur Lijkt mij ook. Mocht er echt 25/30cm vallen gaat het daar s'nachts flink afkoelen. 
Zaterdag op zondag net geen matige vorst:

Hmm, even afwachten hoeveel sneeuw er dan op de Hoge Venen ligt, het zal, mij inziens, dan toch kouder kunnen worden.

Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 118 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 118, lezen 6 mensen het topic "Foto-Spel".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden