Oke, misschien wel iets: We kunnen concluderen dat de winter best wel kans van slagen heeft in Nederland deze keer.
Zoals de Friese Weerman al eerder postte, die pluimen zien er zeer goed uit en laten in ieder geval niet of nauwelijks leden zien van boven de 5 graden.
Volgens deze pluim kan het of 2 a 3 graden boven nul worden, of iets onder het vriespunt. Beste papieren voor het noordoosten.
Echter is de kans op winterweer in midden en oost Nederland volop aanwezig. Alles gaat afhangen van het laag dat moet passeren. Passeert hij te noordelijk, dan krijgt het HELE land regen. Zuidelijker, heel het land flink winterweer met veel sneeuw. Om dat nu al aan te geven zijn de zaken veel te onzeker.
Kortom, ons geduld word flink op de proef gesteld en we zullen moeten afwachten.
EC
We gaan voor GFS
| Gewijzigd: 23 januari 2014, 16:17 uur, door Stefanv
Grappig, De kou waar wij mee te maken krijgen is als uitloper van een koude-eiland boven Duitsland:
Dat koude eiland is een realtief windstil stuk tussen twee winden uit het zuiden ten Oosten van Duitsland en ten westen van ons
Het artikel van Meteoconsult is >> hier << in de berichtgeving te lezen | Gewijzigd: 23 januari 2014, 18:33 uur, door Marga
het is namelijk 'vaak' het geval dat de pluimen dan kouder worden.
ook een beer heeft vijanden...
ook een beer heeft vijanden...
Ja , tot zo ver snap ik het nog wel. Maar wanneer zo'n beer zich daadwerkelijk vormt 1040 hPA wat is er dan voor nodig on eventuele diepvries kou vanuit Rusland tegen te gaan?
En er mag niks uit het westen komen, daar komen best wel sterke systemen vandaan die misschien wel stuk lopen op een beer maar hem toch wel wat oostwaarts duwen
Hoe plaats ik een foto op dit forum?
Als ik in dit veld, waar ik deze tekst ook heb staan klik op afbeelding invoegen,
Dan selecteer ik de foto die ik wil uploaden maar dan krijg ik er een rood kader omheen.
Klik ik dan op ok dan zie ik de foto niet terug in dit tekstveld.
Wie kan me helpen ,
Alvast bedankt
Hoe plaats ik een foto op dit forum?
Als ik in dit veld, waar ik deze tekst ook heb staan klik op afbeelding invoegen,
Dan selecteer ik de foto die ik wil uploaden maar dan krijg ik er een rood kader omheen.
Klik ik dan op ok dan zie ik de foto niet terug in dit tekstveld.
Wie kan me helpen ,
Alvast bedanktDat kan je hier lezen: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/33086/hoe-voeg-je-een-plaatje-toe-uitleg/
Als je nog problemen ondervindt, best even contact opnemen met een moderator
belgisch weerbericht, -1 in de hoge ardennen, in de lente vriest het er harder (-10). Dit is echt helemaal niks.
belgisch weerbericht, -1 in de hoge ardennen, in de lente vriest het er harder (-10). Dit is echt helemaal niks. Het vriest daar niet vaak in de lente zo hard hoor
Het is overal warmer dan normaal geweest de laatste tijd, ook in de Ardennen.
Wat er nu wel nog niet in de weermodellen zit (denk ik), is dat het boven een sneeuwdek in de Ardennen wel eens een pak kouder zou kunnen gaan worden.
Idem voor N-O Nederland als het daar tot een sneeuwdek komt.
belgisch weerbericht, -1 in de hoge ardennen, in de lente vriest het er harder (-10). Dit is echt helemaal niks. Het vriest daar niet vaak in de lente zo hard hoor
Het is overal warmer dan normaal geweest de laatste tijd, ook in de Ardennen.
Wat er nu wel nog niet in de weermodellen zit (denk ik), is dat het boven een sneeuwdek in de Ardennen wel eens een pak kouder zou kunnen gaan worden.
Idem voor N-O Nederland als het daar tot een sneeuwdek komt.
Lijkt mij ook. Mocht er echt 25/30cm vallen gaat het daar s'nachts flink afkoelen.
Zaterdag op zondag net geen matige vorst:
| Gewijzigd: 23 januari 2014, 19:25 uur, door Stefanv
Zaterdag op zondag net geen matige vorst:
Hmm, even afwachten hoeveel sneeuw er dan op de Hoge Venen ligt, het zal, mij inziens, dan toch kouder kunnen worden.