Er valt in het Noord Oosten nog genoeg sneeuw de komende 2 weken volgens bovenstaande link.
De winter blijft erg dichtbij
Ik heb zelf niet zo'n vertrouwen in Weeronline. Over een uur is die sneeuwval alweer verdwenen van de site. Maar in het noord oosten hebben ze het hoe dan ook goed voor elkaar de komende week(end).
| Gewijzigd: 23 januari 2014, 12:01 uur, door reedtimmer
Is toch geheel niet slecht? Ik bedoel, alles onder de -10 is beter, maar ook erg onwaarschijnlijk. Dus laten we gewoon zeggen 'sit back and enjoy the show'.
Ik zeg 'Schön!', de winter komt eraan mensen. Wees daar maar gerust over, anders zat ik hier namenlijk geen berichten te plaatsen..
Beetje lichte vorst is nu ook niet zo speciaal hé, dat hebben we afgelopen nacht al mogen meemaken. De eerste keer dit jaar
Zondagochtend valt er nog wat regen in het oosten van het land of (smeltende) sneeuw in de Hoge Venen, maar elders is het droog met opklaringen. In de loop van de dag neemt de bewolking toe en 's avonds begint het in het westen te regenen.
De maxima liggen tussen 2 en 7 graden. De wind waait meestal matig uit noordwest, krimpend naar zuid tot zuidwest.
's Nachts wordt de neerslag intenser. In de Ardennen valt sneeuw en in Laag-België is smeltende sneeuw mogelijk. Het wordt ook winderig met kans op rukwinden tot rond 70 km/h.
Maandag en dinsdag zijn er opklaringen, maar ook wolkenvelden met buien. In de Ardennen vallen er sneeuwbuien, maar ook in Laag-België zijn 's ochtends winterse buien mogelijk. De maxima liggen tussen 1 en 6 graden.
Woensdag en donderdag is het meestal zwaarbewolkt met lichte regen of soms smeltende sneeuw in Laag-België en smeltende sneeuw of soms sneeuw in de Ardennen. De maxima liggen woensdag tussen 0 en 4 graden en donderdag tussen -2 en +3 graden.
Ik zeg 'Schön!', de winter komt eraan mensen. Wees daar maar gerust over, anders zat ik hier namenlijk geen berichten te plaatsen..
Beetje lichte vorst is nu ook niet zo speciaal hé, dat hebben we afgelopen nacht al mogen meemaken. De eerste keer dit jaar
Nee klopt ook, maar ik probeer me aan een laatste strohalm vast te klampen...
Normaal heb jij toch iets meer kans daar in Bonn, als ze voor hier natte sneeuw verwachten zit jij toch best goed denk ik.
Normaal heb jij toch iets meer kans daar in Bonn, als ze voor hier natte sneeuw verwachten zit jij toch best goed denk ik.Dat klopt, maar in Bonn gaat deze winter momenteel ook al de boeken in als 'waardeloos'. En het Rijndal hier is altijd beduidend warmer dan de rest van de omgeving, en lijkt qua klimaat toch wel weer wat op NL.
Bijna twee jaar geleden beleefden we op 4 februari de koudtste nacht sinds 27 jaar. Zouden we het nog beleven, zoiets?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9344/De-winter-van-2012/article/detail/3156164/2012/02/04/Min-23-Nederland-beleefde-de-koudste-nacht-in-27-jaar.dhtml | Gewijzigd: 23 januari 2014, 13:42 uur, door Peter Derks
De kans op sneeuw voor regio noordoost, midden en zuidwest. In donkerblauw de kans op meer dan 3cm sneeuw.
De kans op sneeuw voor regio noordoost, midden en zuidwest. In donkerblauw de kans op meer dan 3cm sneeuw.
De spanning en onzekerheid blijven aanwezig voor de meteorologen. Kleine veranderingen in de trekrichting van het lagedrukgebied, of in de kerndruk, hebben grote gevolgen voor het weerbeeld van dit weekend.
Voor het noordoosten blijft de kans op een wintersweekend zeer reëeel. De kans dat het maximum in Groningen zondag -4 graden wordt of lager is 35%! De kans dat het +5 graden wordt in Groningen is echter ook 35%. De -4 graden gaat samen met een koude oostenwind en zeer waarschijnlijk is er in de nacht van zaterdag op zondag dan ook een laag sneeuw gevallen van enkele centimeters. Echt winter dus.
Voor het zuidwesten liggen de kaarten er heel anders bij. Daar is aanstaande zondag de kans op een maximum van 5 graden of meer 90%. De kans op sneeuw en kou is daar dus minimaal.
Voor het midden van het land is de kans op zacht weer, in vergelijking met gisteren, toegenomen. Toch komt 30% van de berekeningen nog steeds op winterweer uit, en volgens het Europese weermodel (gemiddeld genomen het beste weermodel van de wereld) is de kans op sneeuw in Midden-Nederland dit weekend ongeveer 70%. Persoonlijk lijkt me die kans erg hoog. Het geeft maar weer eens aan dat de onzekerheid groot is dit weekend.
Morgen weten we hopelijk meer.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Wel+of+geen+winter/1897
Zo dat ziet er geweldig uit! Maar ik zie het niet zo 1 2 3 gebeuren.