Hopen dat de volgende kaarten weer kou aangeven.
gebaseerd op.... je eigen inzicht?
Op hoop. Als het maar geen valse hoop is......
mvgEn ze kunnen al moeilijk 3 dagen op voorhand voorspellen (wel/geen sneeuw dit weekend?)
Wat zouden ze 20 dagen op voorhand kunnen voorspellen.
Waar kan ik die pluim vinden?
Vannacht en zaterdagnacht/zondagochtend is er voor die regio kans op wat natte sneeuw. Veel zou ik er niet van verwachten.
mvgEn ze kunnen al moeilijk 3 dagen op voorhand voorspellen (wel/geen sneeuw dit weekend?)
Wat zouden ze 20 dagen op voorhand kunnen voorspellen.Ja die dagen voruit kijken ook he, lastig...
Maar er zijn op dit moment niet zoveel spectaculaire veranderingen in de pluimen en kaarten... Het weer zelf is deze morgen ook verre van boeiend.
Ik denk dat we momenteel onze kijkfrequentie best terug kunnen schroeven naar 1 x per dag. Niet dat ik het doe maar het kabbelt allemaal zo rustig door...
Citaat van Citaat van svenne, donderdag 23 januari 2014, 10:23 uur Zeker geen slechte pluim, dit weekend kan het nog alle kanten uit wat betreft sneeuwval (niet bij mij natuurlijk )
De kou volgende week donderdag blijft ook op de kaarten staan. Spanning is toch zo leuk en vooral kansen zijn leuk Inderdaad niet zo slecht, ik heb gevoelsmatig wat twijfel over dat dipje van donderdag maar zelfs als dat niet door zou gaan is het gewoon een pluim met gemiddelden lager dan normaal. Trouwens ook de "opwarming" na een eventueel dipje naar nog steeds wat koeler voor de tijd van het jaar na dat dipje is al dagen te zien.
Citaat van Citaat van Delain, donderdag 23 januari 2014, 10:28 uur Niet echte een slechte pluim. Echt warmer wordt die ook niet, wat je op een gegeven moment wel zou verwachten. Eerder lijkt het of we in een soort vaag grensgebied zijn terechtgekomen. Niet echt winters maar ook niet echt een doorstoot naar warmer weer. Echt verwachten dat het warmer gaat worden doe je eigenlijk pas vanaf eind februari. Tenminste ik dan. Dat februari de wintermaand zou zijn komt vooral door het eerste deel van die maand, tegen het einde merk je al dat er een verandering aan zit te komen.
Dit jaar misschien begin maart. Het aankomende lentegevoel komt bij mij echt los als de mist op aswoensdag langzaam op trekt en da's nuop 5 maart, net alsof de vogels op die dag al vrolijker fluiten. Goed, kun je nog wel eens belazerd worden doordat het niet meteen voorjaar wordt maar toch.
Over vogels gesproken, ik vind dat ze nu al behoorlijk hun best doen met vrolijk gepiep en gefluit. Ik hecht daar overigens geen weersvoorspellende waarde aan, volgens mij eerder een gevolg van dat die beestjes ook merken dat de dagen alweer langer worden.